رنگ ساختمانی تبریز از نظر خواص و وسعت  شبیه امولسیون های اکریلیک است، اما در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارند و فقط برای اتاق های خشک مناسب هستند.

معمولاً به صورت مخلوط خشک فروخته می شود که قبل از استفاده با آب رقیق می شود. در اتاق هایی که حتی افزایش کوتاه مدت رطوبت ممکن است، دیوارها باید قبل از رنگ آمیزی با مواد ضد عفونی کننده و ضد کپک درمان شوند.

با توجه به انواع چسب می توان آنها را به کازئین و دکسترین تقسیم کرد. رنگ های کازئین آنها با استحکام کافی بالای لایه پوشش متمایز می شوند و حتی برای کارهای نما نیز مناسب هستند.

رنگ های دکسترین آنها برای فضای داخلی طراحی شده اند، رطوبت بالا را تحمل نمی کنند، اما در شرایط عملیاتی معمولی کاملا بادوام و راحت هستند.

اخیراً فرمولاسیون اکریلیک و لاتکس تقریباً به طور کامل جایگزین کازئین و دکسترین از زندگی روزمره شده است. هنگام انتخاب انواع رنگ ها برای کارهای بیرونی و دکوراسیون داخلی، نباید ترکیبات با کاربرد خاص را از دست داد، از جمله رنگ های ساختاری که می توانند بافت سطحی غیرمعمول و سایه پیچیده ایجاد کنند و رنگ های تزئینی که انواع مختلف طبیعی را تقلید می کنند. و مواد مصنوعی

پس از پوشاندن یک سطح صاف آماده شده با چنین رنگ هایی، یک فیلم تسکین دهنده با مقاومت بالا به دست می آید. می تواند خشن باشد، شبیه درختی باشد که با حشرات آلوده شده است، از امواج آب تقلید کند، یا با یک الگوی سه بعدی پیچیده تر پوشیده شود.

علاوه بر این، پس از خشک شدن، می توان چنین رنگ هایی را با رنگ های اکریلیک یا لاتکس یا لاجوردهای شفاف پوشاند. اما معمولاً به طور کامل رنگ آمیزی می شوند و خود نقش یک دکوراسیون رنگی را بازی می کنند.

رنگ های تزئینی: رنگ های تزئینی برای ایجاد سطوح تقلیدی برای: چوب قدیمی، چرم، ابریشم، حصیر، سنگ طبیعی طراحی شده اند. اغلب آنها یک براق فلزی یا مرواریدی و سرریز رنگین کمانی ایجاد می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *