با استفاده از یک شلوار نخ پنبه زنانه، برای خود تاپ مجلسی بدوزید!

شاهزاده ولز رنگ شلوار مردانه را در قرن بیستم ایجاد کرد:
پسر ارشد ملکه ویکتوریا، ادوارد، شاهزاده ولز، که ادوارد هفتم شد، نام خود را به دوره مد ادواردین داد و به دلیل ایجاد لحن برای شلوار مردانه در عصر مدرن شناخته می شود ادوارد سرآستین های شلواری را برای بلند کردن لبه شلوار از خاک معرفی کرد و چین های شلوار را رایج کرد.

در حالی که سرآستین به ساق شلوار نخ پنبه زنانه وزن می‌دهد تا خط صاف‌تری داشته باشد، سرآستین‌ها می‌توانند از نظر بصری پا را کوتاه کنند، بنابراین برخی معتقدند شلوار فقط باید برای مردان قد بلندتر بسته شود ادوارد همچنین به پوشیدن نوعی شورت در حین سافاری معروف بود. شورت دارای لبه قابل تنظیم بود.

پل پوآرت، طراح مد مشهور اوایل قرن بیستم، خطی را بر اساس شهره زاده روس های باله معرفی کرد که دارای تونیک بلندی بود که روی شلوار حرمسرا می پوشید.

این سبک شلوار گشاد در نهایت به کمد لباس زنانه به عنوان شلوار مهماندار یا palazzo راه پیدا کرد که گاهی اوقات در ساحل می پوشند آنها در دهه 1930 بسیار محبوب شدند و در نمادهای مد مانند کوکو شانل و کاترین هپبورن دیده شدند.

در طول جنگ جهانی اول، زمانی که زنان بریتانیایی کار کارخانه‌ها و مزرعه‌ها را به دست گرفتند و جایگزین مردانی شدند که به ارتش رفته بودند، شلوار نقش جدیدی را برای زنان به عنوان یک لباس عملی به خود گرفت.
جنگ جهانی دوم زنان را به نیروی کار بازگرداند و به شلوار بازگرداند پوسترهای معروف کارگران زن که زنان را به پوشیدن کت و شلوارهای دوزی و یا همان چیزی که اکنون شلوار جین می نامیم تشویق می کند.

اواخر قرن بیستم شاهد انفجار مدل‌های شلوار برای مردان و زنان بود. اگرچه شلوار مردانه از دهه 1930 تغییر چندانی نکرده است، امروزه دیدن مردانی که شلوارک پوشیده اند، غیرعادی نیست، نوعی شلوار که زمانی فقط کودکان می پوشیدند.

شلوار جین از لباس های کار عملی به نماد مد خارجی تبدیل شده و به لباس کلاسیکی تبدیل شده است که هیچ کس نمی تواند بدون آن کار کند.
در 112 سال گذشته، مدل‌های مختلفی از شلوارها آمده و رفته‌اند، با برخی از سبک‌ها برای دهه‌ها ناپدید شده و سپس با قدرت کامل بازمی‌گردند شلوارهای کشدار رکابی اوایل دهه 1960 در دهه 1980 بازگشتند. کاپری ها ناپدید شده اند و بازگشته اند.
شلوارها در اواخر دهه 1970 با لباس‌های شلواری که توسط زنان در موقعیت‌های بالا می‌پوشیدند، به لباس رسمی و تجاری برای زنان تبدیل شد.