مهم است که بدانیم حبوبات به ویژه نخود دارای خواص قلیایی هستند قلیایی بودن به تعادل سطح pH بدن کمک می کند.

هرچه این سطوح متعادل تر باشند، نگرانی در مورد تجمع سمی کمتر می شود بنابراین، ترکیب نخود با یک منبع مغذی از چربی‌های سالم (مانند روغن زیتون) سرعت جذب آن در بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و در نتیجه اثرات نخود را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، نخود منبع قدرتمندی از دو ماده مغذی ضروری دیگر است: منیزیم و منگنز.

آیا می دانستید که 5.12 گرم (یک قاشق غذاخوری) نخود سفید در بازار حاوی تقریباً 14.4 میلی گرم منیزیم است.

چندین مطالعه علمی که بر روی مردان انجام شده است نشان داده است که کمبود منیزیم می تواند به طور غیرمستقیم باعث کاهش تستوسترون شود.

متأسفانه، کمبود منیزیم در اکثر مردم ایالات متحده رایج است. افراد معمولا مقدار توصیه شده روزانه منیزیم را از طریق منابع غذایی منظم دریافت نمی کنند.

بنابراین، اگر از تستوسترون پایین رنج می برید، نخود می تواند منبع خوبی از منیزیم باشد و به شما در افزایش این هورمون کمک کند.

بنابراین همچنین اگر نخود را با سایر غذاهای افزایش دهنده تستوسترون مانند ماهی و سبزیجات ترکیب کنید، احتمالاً مجبور نیستید از مکمل های تستوسترون برای تنظیم سطح تستوسترون خود استفاده کنید.

نخود

با این حال، توصیه می شود قبل از انجام هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین باید بدانید که با افزایش سن، سطح تستوسترون در مردان به طور چشمگیری کاهش می یابد. با این حال، این مشکل حتی در مردان جوان نیز آشکار می شود.

ممکن است بپرسید که چرا در واقع سطح این هورمون به دلیل کاهش پروتئین در بدن کاهش می یابد. در نتیجه، بدن شما شروع به تولید گلوبولین – یک هورمون جنسی می کند.

آیا می دانستید که یک فنجان نخود پخته حاوی حدود 1.69 میلی گرم منگنز است؟

این ماده مغذی مهم فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از این مزایا این است که عنصر منگنز با تامین مقدار بیشتری از مواد معدنی برای رشد و نمو مطلوب ستون، به تقویت استخوان ها کمک می کند.

از این نظر گنجاندن نخود در رژیم های غذایی می تواند گزینه بسیار خوبی برای خانم ها به خصوص بعد از یائسگی باشد.

در مورد کمبود منگنز، این کمبود در زنان مسن بسیار شایع است، بنابراین بسیار مهم است که سطح این ماده معدنی را دوباره پر کنید.

علاوه بر این، تحقیقات علمی همچنین کشف کرده اند که کمبود منگنز در زنان ممکن است منجر به ایجاد پوکی استخوان شود. 

علاوه بر این، منگنز به از بین بردن سلول های رادیکال آزاد در بدن کمک می کند.

 این سلول ها قادر به ایجاد سرطان و تعدادی از بیماری های کشنده دیگر هستند. پس باید از شر آن ریشه ها خلاص شد.

با این حال، منگنز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است بنابراین علاوه بر مصرف مکمل منگنز، ترکیب یک یا دو فنجان نخود نیز برای افزایش سطح این ماده معدنی مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *