خرید کود کود شیمیایی فسفاته  به صورت های مختلف صورت می گیرد. این کود یکی از پر مصرف ترین و ارزان ترین کود های مورد استفاده در زمین های کشاورزی و مزارع می باشد. این کود به شکل بلور های سفید رنگی است که نزدیک به نیمی از آن را نیتروژن تشکیل می دهد. از این رو این کود در دسته کود های نیتروژن دار قرار می گیرد. بنابراین نیتروژن یکی از ترکیبات کود اوره را تشکیل می دهد. این کود امروزه در قاره آسیا به دلیل وجود مزارع و کشتزار های برنج استفاده از این کود بسیار افزایش یافته است.

خرید کود شیمیایی اوره | رقابتی عظیم در عرصه ی تولید و فروش

قیمت کود اوره درب کارخانه

قیمت کود اوره درب کارخانهبه طور کلی کود حیوانی پوسیده به اشکال مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این کود ها مزایای خاص خود را دارا می باشند. این اشکال عبارتند از:

  • کود مایع
  • گرانول
  • کود پودری

این تقسیم بندی بر اساس شکل فیزیکی این مواد صورت می گیرد. مثلا کودی که به شکل گرانول است درشت تر است و در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد. اوره پس از مصرف در خاک جذب شده و سپس تجزیه می شود و به عناصر تشکیل دهنده اش یعنی دی اکسید کربن و آمونیاک تبدیل می شود. قیمت این کود در صورت خرید مستقیم از درب کارخانه ارزان تر خواهد بود و به دلیل نبود واسطه ها خریدی ارزان و مقرورن به صرفه خواهد بود.

تفاوت کود اوره گرانول با پریل

تفاوت کود اوره گرانول با پریل

کود اوره به دو شکل گرانول و پریل یا صنعتی تولید می شود. تفاوت بین کود اوره گرانول و پریل در اندازه دانه های تولید شده است. کود گرانول دارای دانه های کوچک تر و سخت تر می باشد. در مقابل دانه های کود اوره پریل باریک تر می باشند. از هر دو نوع این کود ها استفاده می شود. از این کود ها امروزه به طور گسترده ای به عنوان منبع غنی نیتروژن استفاده می شود. در حال حاضر بیشترین کود مورد استفاده در زمین های زراعی و کشاورزی کود اوره می باشد. این کود ها علاوه بر فراوانی دارای قیمت مناسب و ارزان نیز می باشند. کود اوره 46 درصد گرانول یکی از اشکال فروش این کود ها می باشد.

قیمت کود اوره رازی

قیمت کود اوره رازیکود اوره به اشکال مختلفی بسته بندی می شود که همین عامل و فاکتوری تعیین کننده در قیمت آن خواهد بود. قیمت کود اوره رازی به عنوان یکی نمونه کود های موجود در بازار بستگی به نوع و مقدار حجم خرید آن دارد. مجتمع پتروشیمی رازی یکی از واحد های صنعتی تولید کننده کود اوره پتروشیمی در کشور می باشد. خرید عمده یا جزیی این کود ها در قیمت نهایی آنها تاثیر گذار خواهد بود. از این رو خریدارانی که به مقدار زیادی از کود شیمیایی رازی نیازمند هستند می توانند با خرید عمده آن را با قیمت مناسب تر و ارزان تری تهیه نمایند. این کود ها در کیسه هایی با وزن متفاوت بسته بندی شده که هر کدام دارای قیمت خاص خود می باشند.

بهترین کود اوره

بهترین کود اوره

یکی از بهترین انواع کود اوره، نوع 46 درصد آن می باشد. از آن جا که نیتروژن ماده اصلی تشکیل دهنده این کود ها می باشد به همین علت منظور از عدد 46 میزان نیتروژن موجود در آن می باشد. بهترین نوع این کود ها به میزان زیادی در آب محلول می باشد که این مورد از خواص کود اوره محسوب می شود. این کود ها بهترین گزینه برای شرایط جغرافیایی و آب و هوای ایران می باشند. این کود ها دارای قیمت مناسب و ارزان می باشند و به سهولت در دسترس می باشند. از عواملی که تاثیر مستقیم بر زمین های کشاورزی دارند زمان استفاده از این کود ها می باشد. استفاده درست و بهینه از این کود ها در فواصل زمانی مشخص و طبق توصیه مهندسین کشاورزی موجب ایجاد ارزش افزوده و تامین نیاز های غذایی خاک خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *