جیوه یک ماده بسیار خطرناک تلقی می شود و اصل این است که استفاده از آن در این لامپ ها ممنوع است و استانداردهای سختگیرانه ای برای واردات آن در نظر گرفته شده است، به ویژه اینکه اردن توافقنامه خلاصی از جیوه را امضا کرده است که لازمه آن است.

به گزارش علونه، متعهد به مفاد خود با هدف خلاصی از شر این ماده در هر کجا که یافت می شود.

علونه خاطرنشان کرد: در صورت شکسته شدن لامپ مهتابی بروکس، بقایای آن باید با جمع آوری دقیق و پوشیدن ماسک دور ریخته شود، زیرا حاوی گرد و غبار جیوه است و سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش باید بسته شوند و زباله های آنها در محل تخلیه مواد خطرناک قرار گیرد.

علونه معتقد است استفاده از این لامپ ها با جیوه ای که در آنها وجود دارد، نقض توافقنامه بین المللی است که اردن را در شرایط سختی قرار داده و در این زمینه با مسئولیت بزرگی مواجه می شود.

 لامپ مهتابی بروکس

علیرغم نقشی که در کاهش قبض برق دارد، چه در خانه و چه در مغازه ها و کارخانه ها، به کاهش میزان سوخت در نیروگاه ها و انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن کمک می کند.

جامعه بین‌المللی محیط‌زیست سال گذشته در ژاپن مذاکراتی را در مورد ابزار حذف جیوه به پایان رساند و این توافقنامه به کشورها کمک کرد تا خطرات لامپ‌های کم مصرف، نحوه برخورد با آنها را از نظر زیست‌محیطی و جستجوی جایگزین‌هایی برای جیوه برجسته کنند و هنگامی که گزینه های جایگزین ارائه می شود، کارشناسان محیط زیست و بهداشت می ترسند که مدت زیادی طول بکشد تا دولت اقداماتی را برای خلاص شدن از شر جیوه انجام دهد.

علاوه بر این، یک مطالعه علمی اخیر به این نتیجه رسید که این لامپ ها گازهای شیمیایی را به شکل بخار آزاد می کنند که باعث سرطان می شود. روزنامه بریتانیایی دیلی میل به نقل از این مطالعه می گوید که این لامپ ها “گازهای سمی را آزاد می کنند که با روشن شدن باعث سرطان می شوند.”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *