مد، آداب و رسوم، علوم اجتماعی و صنعت – وقتی وارد تاریخچه دمپایی می شوید، چیزهای زیادی برای فرو رفتن وجود دارد. اما خیلی راحت نباشید، همه چیز به نان تست پا نیست

دمپایی چیست؟ تا اواخر قرن نوزدهم، این اصطلاح می‌توانست برای توصیف هر کفش داخلی که روی پا می‌لغزد، از جمله دمپایی‌های سالن رقص (به اعداد شیشه‌ای سیندرلا فکر کنید)، دمپایی حمام، دمپایی اتاق خواب و دمپایی پلاستیکی چای عصرانه استفاده می‌شود. امروزه ما از این کلمه به معنای کفشی استفاده می کنیم که فقط در خانه استفاده می شود. هر تعریفی که باشد، تاریخچه آن گزاره ای جذاب است.

دمپایی در دادگاه های چین در اوایل 4700 قبل از میلاد می پوشیدند. آنها از پنبه یا راش بافته شده ساخته می شدند، آسترهای چرمی داشتند و با نمادهای قدرت، مانند اژدها، تزئین می شدند. موکاسین های بومی آمریکا نیز بسیار تزئینی بودند. با دست نقاشی شده تا صحنه هایی از طبیعت را به تصویر بکشد و با مهره کاری و حاشیه تزیین شده باشد.

مردم Inuit و Aleut برای محافظت از پاهای خود در برابر زمین یخ زده داخل خانه، دمپایی پلاستیکی زنانه از پوست خرگوش دودی می ساختند. برعکس، نجیب زاده ویکتوریایی باهوش به یک جفت «کفش خانگی» نیاز داشت تا گرد و غبار و شن را در بیرون نگه دارد – خیلی بهتر از خراب کردن فرش گران قیمت و کف زیبای صیقلی اش.

دمپایی روفرشی نیکتا گلدوزی شده فرصتی را برای خانم های ویکتوریایی (در دو طرف اقیانوس اطلس) فراهم می کند تا مهارت های سوزن دوزی خود را به رخ بکشند. مجلاتی مانند Godey’s Lady’s Book و Peterson’s Magazine حاوی الگوهایی بودند تا بتوان آخرین مدها را در خانه بازسازی کرد. یک هدیه عالی برای یک عزیز و یک راه ایده آل برای جذب یک مرد با چشم برای گلدوزی.

ظهور صنعت دمپایی طبی زنانه مجلسی از کف انبار صنعت نمد در شمال شرقی انگلستان رشد کرد. کارگران از ضایعات باقی مانده برای خود کفش درست می کردند و از این دانه کسب و کار جان ویلیام راثول، ساموئل مک لری و سایر خرده فروشان تجاری در اواخر دهه 1800 رشد کردند. اگرچه ظهور گرمایش و نزول به زندگی روزمره ممکن است منجر به کاهش فروش دمپایی از دهه 1950 شده باشد، اما آنها را کمتر جالب یا راحت نمی کند! داستان‌های سبک‌های برجسته، از سبک‌های کانیه وست گرفته تا پاپ را بخوانید.

  • منابع:
  1. THE HISTORY OF THE SLIPPER
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *