یک متخصص مراقبت های بهداشتی با آموزش های ویژه آنژیوکت سبز را در یک ورید بزرگ زیر استخوان ترقوه قرار می دهد. یا ممکن است وارد رگ گردن شود. مانند خط PICC، نوک آنژیوکت به داخل ورید می رود و چند اینچ از لوله به بدن شما می رود.

باقیمانده لوله آنژیوکت در خارج از بدن در قفسه سینه یا گردن باقی می ماند. هنگامی که آنژیوکت وارد می شود، یک بی حسی موضعی یا آرام بخش آگاهانه دریافت خواهید کرد. آرامبخشی آگاهانه دارویی است که به شما کمک می کند آرام شوید و احساس خواب آلودگی کنید.

پورت قابل کاشت یا پورت یک کات. یک جراح یا رادیولوژیست در یک بندر قرار می دهد. این کار معمولا با بی حسی موضعی یا آرامبخشی آگاهانه انجام می شود.

کل آنژیوکت زیر پوست قفسه سینه یا بالای بازو شما می رود. برای انجام درمان با پورت، پرستار شما ممکن است ابتدا پوست را با کرم بی حس کند. سپس، پرستار شما پوست را تمیز می کند و یک سوزن را در پورت قرار می دهد. درمان یا نمونه خون از طریق سوزن انجام می شود.

 

فواید آنژیوکت برای درمان سرطان چیست؟ یک آنژیوکت در بازو یا گردن می تواند هفته ها یا ماه ها در جای خود باقی بماند. تیم مراقبت های بهداشتی شما می تواند از آن برای موارد زیر استفاده کند:

تعداد دفعاتی را که یک پرستار یا سایر اعضای تیم نیاز به فرو بردن سوزن در رگ شما برای انجام درمان یا گرفتن نمونه خون برای آزمایش دارند، کاهش دهید.

اعضای تیم مراقبت های بهداشتی به این میله سوزن می گویند. آنژیوکت در صورت نیاز به تعداد زیادی سوزن، داشتن رگهای کوچک یا آسیب دیده یا ترس از سوزن (تریپانوفوبیا) به شما کمک می کند.

تزریق خون یا بیش از 1 درمان را در یک زمان انجام دهید. خطر نشت داروها به خارج از سیاهرگ را کاهش دهید. اگر مشکلات خونریزی مانند تعداد پلاکت پایین دارید، از کبودی یا خونریزی خودداری کنید.

برای برنامه های درمانی خاص به شما اجازه دهید به جای بیمارستان یا کلینیک، مقداری شیمی درمانی در خانه داشته باشید.

از این طریق می توانید انفوزیون درمانی مداوم دریافت کنید. در طول این نوع درمان، شما داروهای درمانی را از طریق پمپ کوچکی که می پوشید یا حمل می کنید، دریافت می کنید.

مزایای بنادر برای درمان سرطان چیست؟ پورت ها می توانند هفته ها، ماه ها یا سال ها در محل باقی بمانند. تیم شما می تواند از یک پورت برای موارد زیر استفاده کند:

تعداد میله های سوزن را کاهش دهید. درمان هایی را انجام دهید که بیش از 1 روز طول بکشد. سوزن می تواند چندین روز در بندر بماند.

بیش از 1 دارو را در یک زمان از طریق یک درگاه دوتایی بدهید. آزمایش خون و شیمی درمانی را در همان روز با 1 عدد سوزن انجام دهید.

خطرات استفاده از آنژیوکت و پورت در طول درمان سرطان چیست؟ هر نوع آنژیوکت می تواند عوارض و خطراتی داشته باشد. اینها شامل عفونت های بالقوه، انسداد و لخته می شود. مشکلات کمتر رایج عبارتند از پیچ و تاب در آنژیوکت زیر پوست شما یا حرکت آنژیوکت یا پورت.

از بین بردن عوارض جانبی بخش مهمی از درمان کلی سرطان شما است. این نوع مراقبت را مراقبت تسکینی یا مراقبت حمایتی می نامند.

با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد عوارض جانبی که تجربه می کنید و راه های مدیریت و درمان آنها صحبت کنید. این گفتگو باید شامل چه علائم، علائم یا مشکلاتی باشد که شما یا مراقبتان باید فوراً گزارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *