فروش عمده کود اوره صادراتی

کود شیمیایی اوره یکی از انواع پر مصرف کودها می باشد که برای غنی کردن خاک و افزایش رشد و باروری محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. فروش عمده کود اوره می‌ تواند باعث شود افراد مختلف اقدام به خرید آن کنند.

فروش عمده کود اوره صادراتی

فروش عمده کود اوره

فروش عمده کود اوره کود اوره که با نام‌های کود سفید نیز شناخته می‌ شود یکی از مهم‌ ترین کودهای نیتروژن دار یا ازته می‌ باشد که امروزه در صنعت کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این کود که دارای قیمتی نسبتاً ارزان می‌ باشد بیشترین میزان نیتروژن را در اختیار قرار گیاهان قرار می‌ دهد.

زمانی‌که کود اوره روی خاک پاشیده می‌ شود می‌ توان آن را با استفاده از چنگک های سنگین و یا یک آبیاری سنگین به اعماق خاک فرستاد که به‌ راحتی تجزیه‌شده و یون آمونیوم آن آزاد می‌شود و به‌ راحتی توسط گیاهان قابل‌جذب است.

بهتر است بدانید حدوداً ۴۶% کود اوره را نیتروژن تشکیل می‌ دهد که از جمله عناصر مهم و مورد نیاز برای گیاهان می‌باشد. علاوه‌ بر گیاهان کود اوره دام یکی از مکمل‌ های پرمصرف در خوراک دام به حساب می‌ آید که یکی از مهم‌ ترین جایگزین‌ها برای تأمین پروتئین می‌ باشد.

کود اوره معمولاً به‌صورت دو نوع پریل و گرانول عرضه می‌ شود که از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام دارای خواص و موارد استفاده مختلفی می‌ باشند.

بهتر است بدانید نیتروژن که یکی از مهم‌ ترین عناصر ضروری برای رشد و نمو گیاهان و درختان به حساب می‌ آید موجب بهبود رشد و عملکرد گیاهان مختلف می‌ شود.

همچنین کمبود این عنصر می‌تواند عوارض جبران‌ ناپذیری را روی خاک و یا رشد گیاهان به‌جای بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زردی گیاهان و عدم گل‌دهی و میوه دهی اشاره کرد.

از علائم کمبود نیتروژن و کود اوره می‌توان به ضعیف شدن گیاهان اشاره کرد که در ابتدا ممکن است سرعت رشد گیاه کاهش پیدا کرده و در مراحل بعد اثرات نامطلوبی مانند خشک شدن گیاه را به‌همراه داشته باشد.

همچنین کمبود این کود می‌تواند تأثیرات منفی بر روی میوه و محصولات بگذارد و باعث کوچک ماندن میوه‌ها و محصولات کشاورزی و همچنین ریزش گل و شکوفه‌ ها شود. روش‌ های مختلفی برای رساندن خواص کود اوره به گیاهان وجود دارد.

برای مثال می‌ توان برای جلوگیری از هدر رفتن آن شرایط آب‌ و هوایی را نیز در نظر گرفت که می‌توان در درجه‌حرارت ۶_۱۵ درجه سانتی‌گراد و زمانی‌که مقدار اندکی باد می‌وزد و هوا خنک می‌باشد اقدام به دادن این کود به خاک نمود.

زمانی‌ که این کود روی سطح خاک قرار می‌ گیرد؛ طی یکسری فرایندهای شیمیایی به بی‌کربنات آمونیوم تبدیل می‌شوند. آمونیوم که تبدیل به گاز می‌ شود نباید هدر برود و باید از آن محافظت لازم را انجام داد.

فروش کود اوره صادراتی

فروش کود اوره صادراتی بهتر است بدانید کود اوره یکی از پرمصرف ترین انواع کود ها در جهان مخصوصا کشور های آسیایی می باشد می‌تواند باعث رشد بهتر و افزایش گلدهی و میوه دهی انواع درختان و گلها نماید.

به طور معمول کود اوره از واکنش بین آمونیاک مایع و کربن دی اکسید در فشار بالا به وجود می آید این بود که نسبت به دیگر انواع کود ها دارای بازدهی بالاتر و بهبود عملکرد بیشتری می باشد.

همچنین کود اوره دارای قیمت به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد و انبار کردن آن خاصیت آتش سوزی و انفجار این دارد و به راحتی ذخیره می شود.

این کود به راحتی با انواع دیگر کود ها مخلوط شده و می‌تواند به نسبت بالا برای افزایش بازدهی در خاک مورد استفاده قرار بگیرد. کود اوره را میتوان به گیاهان مختلف از جمله مرکبات؛ ذرت؛ گندم؛ و….. تزریق نمود.

به طور معمول بیشتر از کود اوره برای افزایش رشد و باروری مرکبات مانند توت فرنگی و زعفران استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید کود اوره روی PH خاک اثر گذاشته و باعث افزایش اسیدی شدن خاک میشود.

پس از استفاده از کود اوره بهتر است به خاک کربنات کلسیم اضافه کنیم تا میزان اسیدیته خاک از بین رفته و خاک را به حالت خنثی برگرداند. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که مقدار زیاد کود اوره می تواند روی رشد گیاه اثر منفی بگذارد و رشد آن را مختل نماید.

بهتر است بدانید که برخی گیاهان توانایی جذب کود اوره به صورت مستقیم را دارد اما بیشتر گیاهان جذب آن را به صورت آمونیوم نیترات را انجام می‌دهند که این کار برای آنها بسیار راحت تر است. نحوه و زمان کود رسانی به انواع گیاهان و درختان مختلف با یکدیگر متفاوت است بهتر است هنگام کود دادن این نکته مهم را مد نظر بگیرید.

کود اوره یکی از کودهای آلی پایدار می باشد که می تواند علاوه بر گیاهان باعث افزایش کیفیت خاک شود و عملکرد آن را بهبود بخشد. به طور معمول این کود به صورت خشک و دانه های ریز و درشت در بازار عرضه می شود.

با دانستن چگونگی اضافه کردن کود اوره به خاک و همچنین چگونگی واکنش اوره با سایر کودها میتوان از ضررهای احتمالی اینکه جلوگیری کرد و از حداکثر سود و فایده این کود استفاده نمود.

قبل از کاشت گیاه؛ از کود اوره به همراه دیگر مواد آنزیمی استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث عملکرد بهتر و موثرتری بشود و خاک را غنی کند.

همچنین یکی از نکاتی که در مورد کود باید به آن دقت شود این است که آن را به صورت یکنواخت بر روی سطح خاک پخش کنید و سپس آن را به اعماق خاک بفرستید و در نهایت خاک را آبیاری نمایید.

این کود در خاک به عناصر سازنده خود تبدیل شده و گیاه می تواند از آن حداکثر استفاده را بکند. همچنین یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که کود های اوره بسیار محلول هستند و به راحتی در آب حل می شوند.

آمونیوم نیترات که به آسانی توسط گیاهان جذب می شوند و منبع اصلی نیتروژن برای رشد گیاهان به شمار می آیند،عنصر اصلی سازنده ی این نوع کود است.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت شود این است که کودهای اوره حاوی مقادیر متفاوتی بیورت هستند که در فرایند تولید کود ها تشکیل می شود و ممکن است برای محصولات کشاورزی سمی باشد.

هنگام خرید و تهیه کودهای شیمیایی بور بهتر است نوعی را انتخاب کنید که مقدار بیورت آن بسیار کمتر باشد. همچنین به علت عوارض جانبی که ممکن است کودک را داشته باشد بهتر است در هنگام استفاده از وسایل ایمنی مانند دستکش و ماسک مناسب و مخصوص استفاده نمایید.

ایران یکی از کشورهایی می باشد که قادر به تولید کود اوره در مقیاس وسیع میباشد و کشورهای جهان اقدام به خرید این کود می نمایند. کشور ایران یکی از مهمترین صادر کننده های کود اوره به کشورهای دیگر می باشد.