هسته بخش اصلی رادیاتور است که هدف اصلی خود را انجام می دهد. این یک بلوک فلزی با پره های فلزی کوچک است که از طریق آن گرمای خنک کننده دریچه ای به هوای اطراف رادیاتور است.

هسته ها برای رادیاتورهای طبقه بندی شده، به عنوان مثال، رادیاتورهای یک هسته ای، دو هسته ای یا حتی سه هسته ای استفاده می شوند در این میان نگاهی به یک لیتر چند لیوان است داشته باشیم.

درپوش فشار:
از آنجایی که مایع خنک‌کننده رادیاتور همیشه تحت فشار است، که کمک می‌کند خنک‌کننده بدون جوشیدن، گرم‌تر بماند. این به سیستم اجازه می دهد تا بسیار کارآمدتر باشد.

عملکرد درپوش فشار این است که مایع خنک کننده داغ را خارج کند زیرا در نقطه ای بالا می رود. اگر درپوش فشار به خوبی کار نکند، مایع خنک‌کننده داغ می‌تواند به قطعات خنک‌کننده آسیب برساند در این میان نگاهی به شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک داشته باشیم.

مخزن خروجی و ورودی:
قسمت خروجی و ورودی رادیاتور جایی است که جریان رادیاتور به داخل و خارج می شود. در سر رادیاتور قرار دارد که از فلز یا پلاستیک ساخته شده است. از موتور، مایع خنک کننده داغ از طریق قسمت ورودی به رادیاتور و از قسمت بیرونی به موتور جریان می یابد. شیلنگ برای ایجاد اتصالات استفاده می شود.

خنک کننده:
برخی از خودروها از کولر مشابه خنک کننده گیربکس موتور استفاده می کنند. در سیستم انتقال، سیال از یک لوله فولادی عبور می کند تا از گردش مایع خنک کننده اطمینان حاصل شود در این میان نگاهی به آموزش بستن روسری لاکچری داشته باشیم.

این مایع خنک کننده نیز در داخل رادیاتور خنک می شود زیرا گرما نیز از طریق گیربکس اتوماتیک تولید می شود. اگرچه برخی از موتورها با رادیاتور جداگانه برای انتقال طراحی شده اند.

انواع رادیاتور
انواع مختلف رادیاتورها بر اساس هسته آنها طبقه بندی می شوند. در زیر انواع رادیاتورهای مورد استفاده در موتورهای خودرو آورده شده است:

نوع هسته لوله ای:
در این نوع رادیاتورها مخزن بالایی و پایینی توسط یک سری لوله به هم متصل می شوند که آب را از داخل رادیاتور عبور می دهند در این میان نگاهی به مدل لباس مجلسی حریر شیشه ای داشته باشیم.

محل باله هایی در اطراف لوله برای انتقال حرارت کارآمد وجود دارد. گرمای مایع خنک کننده را از طریق فن ها به جو جذب می کند. با توجه به اینکه آب از تمام لوله ها در این نوع رادیاتور عبور می کند، نقص در یک لوله بر روند خنک سازی تأثیر می گذارد.

  • منابع:
  1. Things you need to Know about Automobile Radiators
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *