قیمت کود اوره 46 درصد

رایج ترین کود نیتروژنی در دنیا کود اوره می باشد، که دارای رنگ سفید و بلوری می باشد. این نوع کود ۴۶ درصد نیتروژن را داراست، بیشترین میزان کود را در میان کودهای موجود در دنیا دارد. استفاده از این بیشتر در صنعت کشاورزی است و جالب است بدانید که قیمت کود اوره 46 درصد با توجه به اندازه و کیفیت محصول متفاوت می باشد، و اگر قصد خرید این محصول را دارید با جستجو در فروشگاه های مختلف می توانیم کود با قیمت مناسب را خریداری کنیم.

قیمت کود اوره 46 درصد

کود اوره 46 درصد

کود اوره 46 درصد امروزه یکی از بهترین کودهای مورد استفاده در صنعت کشاورزی می باشد. این نوع کود به بهبود پیش روی گیاهان بسیار کمک می‌کند و خاک گیاهان را تقویت می‌کند، که تقویت این خاک باعث می شود تا گیاهان بتوانند میوه و ثمره بهتری را تولید کنند.

در گذشته از اوره جایگزین نیترات آمونیوم در کود های مختلف استفاده می شد. و امروزه نیز این نوع کود کاربردهای فراوانی دارد و میزان اوره موجود در کود های متفاوت مختلف است‌.

اما کود اوره ۴۶ درصد دارای ۴۶٪ اوره در داخل خود است،که به بهبود کیفیت خود بسیار کمک خواهد کرد.در ادامه مطلب فواید مختلف این نوع کود را برای شما ذکر خواهیم کرد.

در ابتدا هزینه تولید اوره بسیار سنگین بود، اما امروزه با توجه به تولید اوره به کمک دی اکسید کربن و تقطیر نفت خام هزینه تولید اوره بسیار کاهش پیدا کرده است. که همین امر باعث شده است که روز به روز تقاضا برای کود اوره افزایش پیدا کند.

کشاورزان ترجیح می‌دهند تا کودی با قیمت ارزان و کیفیت مناسب را در مزارع خود استفاده نمایند، به همین منظور این کود را انتخاب می‌کنند. این نوع کود با توجه به قیمت مناسبی که دارد کیفیت فوق العاده را داراست.

اولین مورد استفاده از کود اوره در صنعت کشاورزی است که در مطالب قبلی در مورد آن توضیح دادیم. مهندسان به این نتیجه رسیدند که در سال‌های آینده استفاده از کود اوره چهار درصد افزایش پیدا می‌کند؛

زیرا این نوع کود بهره وری گیاهان را بسیار افزایش داده است و در آینده محصولات بسیار زیادی را خواهیم داشت که دلیل آن استفاده از کود اوره است.

این نوع کود دارای نیتروژن می باشد. نیتروژن در خاک نفوذ پیدا می‌کند و نیاز اولیه هر گیاه را برطرف می نماید، و ویتامین های مورد نیاز محصولات را به آنها تزریق می‌کند.

نحوه استفاده از کود اوره متفاوت می باشد. برخی آن را بر روی گیاهان اسپری می‌کنند و برخی دیگر اوره را در داخل خاک وارد می کند و آن را با خاک گیاه مخلوط می نمایند.

نحوه استفاده از آن متفاوت است، اما با توجه به شرایط و نظر کشاورزان از روش مناسب استفاده خواهد شد.هنگامی که اوره به داخل خاک تزریق می‌شود معمولاً مدت زمان می برد تا به آمونیوم نیترات تبدیل گردد.

این مدت با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است. به عنوان مثال: در آب و هوای گرم معمولاً ۲۴ ساعت این تبدیل اوره به آمونیوم نیترات زمان می‌برد، اما اگر آب و هوا سرد و خشک باشد بین ۲ تا ۵ روز طول می کشد تا آمونیوم نیترات تبدیل گردد.

برخی از افراد تصور می‌کنند که کود اوره برای خاک مضر می باشد، اما باید بدانید که فواید بسیار زیادی را داراست یکی از فایده های آن در مطالب قبلی گفته شد.

دیگر فایده کود اوره این است، که پس از فعل و انفعالاتی که در داخل خاک انجام می دهد، از خود کربن دی اکسید تولید می کند، کربن دی اکسید تولید شده توسط کود اوره برای گیاهان و درختان بسیار مناسب است.

زیرا همانطور که می دانید گیاهان کربن دی اکسید موجود در فضا را جذب می کند، و اکسیژن تولید می کند که همین امر باعث پاکیزگی محیط اطراف می شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این کود پرکاربرد برای بهبود کیفیت گیاهان خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم کود اوره را با کربنات آمونیوم یا نیتروژن آمونیوم مقایسه کنیم، باید بگوییم که کود اوره از تمام آنها بهتر است، و بیشترین سود را به گیاهان می رساند.

زیر نیترات به راحتی در داخل خاک حرکت می‌کند، و آزادانه نیز از آن خارج می شود. اما کود اوره به این صورت نیست و مدت زمان بیشتری در داخل خاک وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای کود اوره استفاده از آن برای حیوانات می باشد. به این شرایط که دامداران برای غذا دادن به دام های خود معمولاً علوفه جمع می کنند، که بسیار سخت هستند که خوردن آن برای حیوانات دشوار می باشد.

آنها ترجیح می‌دهند که علوفه را با مقداری آب نرم کنند. در نرم کردن علوفه معمولاً از کود اوره استفاده می کنند، زیرا به نرم شدن بهتر غذای دام ها کمک می کند، و هضم غذا را برای آنها آسان‌تر خواهد کرد.

به همین منظور بیشتر دامداران از کود اوره برای غذا دادن به حیوانات خود استفاده می کنند، اما توجه داشته باشید که مقدار استفاده شده کود اوره باید رعایت شود.

زیرا میزان زیاد آن نیز دارای خطراتی می باشد، و ممکن است سلامت دام ها را به خطر بیندازد. پس حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید.

در این مطلب تنها در مورد فواید کود اوره برای شما توضیح دادیم، بدانید که کود اوره از معایبی نیز برخوردار است. به عنوان مثال: نباید از این نوع کود در فصل گرم تابستان استفاده کرد.

زیرا برای گیاهان مضر می باشد. همچنین با تولید آمونیوم و نیترات باعث کاهش آن در طبیعت می شود. اما استفاده از نیترات باعث شده است، که هنگام بارندگی نیز با آبهای سطح زمین واکنش نشان دهد و وارد آب های زیرزمینی شود و باعث ایجاد آلودگی در این آب‌ها گردد.

همچنین نیترات در فصل گرم تابستان نیز توسط نور خورشید تبخیر می شود. از دسترس گیاهان خارج می‌گردد، به همین منظور از افراد ترجیح می‌دهند که از کود اوره استفاده کنند.

قیمت کود اوره نیز با توجه به کیفیت و اندازه مورد نظر محصول متفاوت می باشد، و شما با مراجعه حضوری به مراکز فروش محصول می توانید قیمت آن را مطلع شوید.

در این مطلب توضیحات لازم در مورد کود اوره و فواید و مزایای آن را برای شما توضیح دادیم امیدوار هستیم، که این مطالب برای شما مفید واقع شود، و شما بتوانید در خرید خود از آنها استفاده کنید.