عسل یک شیرین کننده طبیعی مغذی است که انرژی بدن را تامین می کند و از شهد گل ها توسط زنبورها تولید می شود و دارای خواصی است که مانع از بقا و تکثیر میکروب هایی می شود که از گیاهان، زنبورها و گرد و غبار به عسل منتقل می شوند.

تولید و فرآوری اما برخی از انواع باکتری ها می توانند تکثیر شوند و اسپور تولید کنند مانند: نوع عسل که در شیرخوارانی که به صورت خوراکی مصرف می کنند.

باعث مسمومیت غذایی می شود و برای حل این مشکل عسل در معرض تشعشعات قرار می گیرد که از تکثیر آن جلوگیری می کند.

باکتری و فعالیت خود را متوقف می کند شهد عسل در روسیه از گیاهانی گرفته می شود که با آفت کش ها درمان نشده اند.

لازم به ذکر است که عسل دارای بیش از 300 نوع مختلف از جمله عسل شبدر، عسل اکالیپتوس، عسل شکوفه پرتقال و عسل آووکادو است که این ماده غذایی در صورت مصرف متعادل جایگزین سالمی برای شکر است.

فواید پزشکی عسل عسل فواید پزشکی زیادی دارد، از جمله موارد زیر:

یک مطالعه نشان داد که نوع خاصی از عسل به نام عسل مانوکا به محدود کردن بقای باکتری کلستریدیوم دیفیسیل در بدن کمک می کند. که باعث اسهال شدید و احساس تهوع می شود.

تسکین علائم سرماخوردگی و سرفه: مطالعه‌ای در سال 2007 انجام شد و نشان داد که عسل سرفه‌های شبانه را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب کودکان مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را بهبود می‌بخشد.

اثر آن از داروی سرفه به نام دکسترومتورفان موثرتر است علاوه بر آن سازمان بهداشت جهانی خوردن عسل را به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه توصیه می کند.

جریان اسید معده را محدود می کند: تحقیقات نشان داده است که عسل می تواند رفلاکس اسید معده و غذاهای هضم نشده را کاهش دهد.

با پوشش مری و معده، که خطر ابتلا به بیماری رفلاکس معده را کاهش می دهد که باعث چندین علامت می شود؛ مانند التهاب، رفلاکس اسید و سوزش سر دل.

سوختگی ها و زخم ها را بهبود می بخشد: تحقیقات نشان می دهد که عسل ممکن است به درمان سوختگی کمک کند و نسبت به سایر درمان ها هزینه کمتری دارد.

مانند آنتی بیوتیک های خوراکی که ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و عسل یا بانداژهای حاوی عسل باعث بهبود زخم، کاهش عفونت و درد می شود و از سوی دیگر، یک مطالعه نشان داده است که گذاشتن عسل طبی بر روی زخم بیماران کلیوی باعث نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *