کودهای شیمیایی که به دو دسته تقسیم می شوند، بیشتری منابع غذایی جهان را تشکیل می دهند. این کودها را می توان این گونه تقسیم بندی کرد:

  1. کود سفید: این کود نیتروژنی یا ازته هم گفته می شود. عناصر به کار رفته در آن برای رشد بسیاری از گیاهان الزامی است. این نوع از کود شیمیایی سفید به راحتی در آب حل می شود. کارخانه کود شیمیایی سفید، بهترین نوع آن را وارد بازار می نماید.
  2. کود سیاه: کود شیمیایی فسفاته هستند. این کوها نیز که به کودهای پرمصرف مشهور می باشند، برای رشد گیاه کارایی بالایی را دراند. این نوع کود مقاومت گیاه را در برابر بیماری های مختلف بالا می برد.

کارخانه کود شیمیایی سفید | توزیع عمده انواع کود

انواع مختلف کود شیمیایی

انواع مختلف کود شیمیایی

 

انواع مختلف کود حیوانی پوسیده را در کل می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  1. کود شیمیایی ماکرو المنت یا دارای عناصر پر مصرف که شامل این موارد می باشند: منیزیم، کلسیم، پتاس، فسفر، ازت
  2. کود شیمیایی میکرو المنت یا دارای عناصر کم مصرف که شامل این موارد می باشند: بر، مس، منگنز، روی آهن

این نوع از کودها را می توان از فروشگاه های گوناگونی خریداری کرد. هر کدام از موادی که در این جا نام برده شده برای زمین های کشاورزی و رشد گیاهان بسیار مفید و سومند می باشند.

ویژگی کود شیمیایی سفید

ویژگی کود شیمیایی سفیدکود سفید را که شرکت های مختلفی تولید می کنند، یکی از کودهای بسیار کاربردی می باشد. از این کود تقویتی بیشتر برای رشد گیاه استفاده می کنند. این کود را در خاک قرار داده و سپس آن را آبیاری می نمایند تا به خوبی به ریشه های گیاه برسد. این باعث می شود تا گیاه رشد سریعی داشته باشد.

کود سفید از دو ماده اصلی تشکیل شده که عبارتند از:

  1. ازت
  2. نیتروژن

به این کود ازته یا نیتروژنی هم می گویند. بهترین کود شیمیایی مشهد را یکی همین محصول تشکیل می شد. تولید کود شیمیایی سفید در شرکت های گوناگونی انجام می شد.

روش تولید بهترین کود های شیمیایی

روش تولید بهترین کود های شیمیاییکود کامل شامل هر سه عنصر اصلی یعنی، ان، پی کی می باشد. در هر کودی این عناصر اصلی نیاز است و به نوعی زمین به این ها نیاز شدید دارد. اما روش تولید بهترین کودهای شیمیایی را می توان این گونه توصیف کرد:

  • مواد اولیه در گام نخست خورد و ریز شده که سپس اندازه گیری می شوند.
  • آن ها را وارد سیستم می نمایند.
  • پس از مخلوط شدن، به بخش گرانول سازی منتقل می شوند.
  • در آن جا سیستم ماده را خشک می کند و به سایزهای گوناگون تبدیل می نماید.
  • در مرحله آخر هم روی نقاله به بسته بندی های متفاوتی تبدیل می شود.

لیست قیمت جدید کود سفید

لیست قیمت جدید کود سفید

برای این که لیست قیمت جدید کود سفید را به دست آورید نیاز است تا به جاهای مختلفی سر بزنید. توصیه ما این است که به مکان های زیر مراجعه نمایید:

  • وب سایت های اینترنتی: بیشتر شرکت های تولید کننده و وارد کننده انواع کود سفید، از طریق وب سایت ها کالای خود را به فروش می گذارند. آنان در این وب سایت ها یا قیمت را اعلام می نمایند و یا با شماره تماس هایی که ارائه می کنند، شما می توانید با تماس قیمت را جویا شوید.
  • کارخانه ها و شرکت ها: هر کدام این ها نمایندگی هایی در سراسر کشور دارند، بهترین راه مراجعه به آنان برای اطلاع از قیمت روز است. آن ها کود شیمیایی اوره را به فروش می رسانند.

بزرگترین کارخانه تولید کود شیمیایی در کشور

بزرگترین کارخانه تولید کود شیمیایی در کشوردر ایران شرکت های زیادی وجود دارند که انواع کود را تولید می کنند. شما می توانید از خرید کود شیمیایی تبریز، مشهد و یا هر شهر دیگری را از نقاط مختلف کشور انجام دهید. نمایندگی های گوناگون وظیفه این کار را به دوش دارند. آنان فروش کود شیمیایی سفید و سیاه را انجام می دهند. به چند شرکت در این جا می توان اشاره کرد که فعال هستند:

  • شرکت رازی
  • شرکت بهاران
  • شرکت فاراد
  • شرکت بوشهر
  • و …

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *