آیا برای پروژه کفپوش جدید خود وینیل را در نظر می گیرید؟ اصطلاحی که ممکن است اغلب در جستجوی شما مطرح شود کفپوش PVC است. وقتی مجبور باشید بین LVP، LVT، EVP، EVT و غیره مقایسه کنید، ممکن است همه چیز پیچیده تر شود.

من از تجربه دست اول می دانم که کشف محصولات کفپوش پی وی سی رولی چقدر می تواند دشوار باشد. بنابراین، ما آن را یک مرحله در یک زمان انجام خواهیم داد. من این مقاله را نوشتم تا همه چیزهایی را که باید هنگام مقایسه کفپوش PVC با کفپوش وینیل بدانید را توضیح دهم. ما در مورد تفاوت ها، مزایا و معایب و حتی هزینه های نصب صحبت خواهیم کرد. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید.
کفپوش وینیل نوعی کفپوش مقاوم است که عمدتاً از پلی وینیل کلراید ساخته شده است. مواد دیگر مانند فایبرگلاس، رزین، نرم کننده، آرد چوب و کامپوزیت سنگ در مقادیر مختلف مخلوط می شوند.

انواع مختلفی از کفپوش وینیل وجود دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. همه محصولات کفپوش وینیل از چندین لایه ساخته شده اند که در نتیجه یک کفپوش بادوام، مقاوم و کم تعمیر و نگهداری ایجاد می شود.

لایه پایه یک هسته پلی وینیل در پایین است، به دنبال آن یک لایه طراحی چاپ شده و یک لایه سایش شفاف بالا که محافظت در برابر رطوبت، خراش و لکه را ارائه می دهد. هنگامی که مواد بیشتری اضافه می شود تا محصول کفپوش هسته سفت تری بدهد، تعداد لایه ها می تواند افزایش یابد. لایه های اضافی نیز انواع مختلف کفپوش وینیل را متمایز می کند.

کفپوش رولی چیست؟
PVC مخفف پلی وینیل کلراید است. بنابراین، PVC کفپوشی است که از پلی وینیل کلراید ساخته شده است. اگر فکر می کنید: آیا پلی وینیل کلراید همان کفپوش وینیل است؟ پاسخ بله است! کفپوش پی وی سی و وینیل یک چیز است

پلی وینیل کلراید نام رسمی محصول کفپوش است، در حالی که کفپوش وینیل یک شکل کوتاه یا نام جایگزین است. بیایید قبول کنیم: گفتن کفپوش وینیل آسان تر از کفپوش پلی وینیل کلراید است. کفپوش پی وی سی و وینیل جایگزین مناسبی برای کفپوش پلی وینیل کلرید هستند، بنابراین در گفتگوهای روزمره محبوب هستند.

چرا کفپوش وینیل اینقدر محبوب است؟
بدون شک، کفپوش وینیل بسیار محبوب است. همه از تولیدکنندگان کفپوش گرفته تا کارشناسان نصب کف و صاحبان خانه در مورد وینیل هیجان زده اند. اما، کفپوش وینیل چندین دهه است که وجود دارد. محصولات جدیدتر، که بسیار شبیه به چوب سخت، کاشی و سرامیک و سنگ طبیعی هستند، توجه قابل توجهی را به خود جلب می کنند و دلیل خوبی هم دارند.

کفپوش وینیل بسیار محبوب است زیرا یک گزینه کفپوش بسیار انعطاف پذیر و در عین حال مقرون به صرفه است. بر خلاف چوب سخت، کفپوش پی وی سی ضد خش و ضد آب است، اما چوب سخت می تواند دو برابر هزینه وینیل در هر متر مربع قیمت داشته باشد.

گذشته از مقرون به صرفه بودن و دوام، تکنولوژی جدید تولیدکنندگان را قادر می سازد تا محصولات کفپوش PVC را تولید کنند که بسیار شبیه به چوب سخت، سنگ و کاشی و سرامیک واقعی است. با چشم غیرمسلح، تشخیص تفاوت بین کفپوش وینیل و مواد طبیعی واقعی، خواه چوب، سرامیک یا سنگ دشوار است.

صاحبان خانه اکنون می توانند کفپوش های وینیل ارتجاعی نفیس و با ظاهری عالی را با کسری از هزینه نصب کفپوش های چوبی سخت نصب کنند.

انواع کفپوش وینیل
اکنون که تفاوت بین کفپوش PVC و کفپوش وینیل را می دانید (هیچکدام وجود ندارد) و متوجه شدید که چرا کفپوش وینیل یک انتخاب برتر در بین صاحبان خانه است، اجازه دهید به گزینه هایی که هنگام انتخاب کفپوش PVC دارید نگاهی بیندازیم.

کفپوش اسفنجی قدیمی ترین نوع کفپوش پی وی سی است و معمولاً به دلیل خاصیت ضد آب بودن آن در آشپزخانه و حمام نصب می شد. همانطور که از نام آن پیداست، این محصول در ورق های نورد بزرگ عرضه می شود که فروشگاه می تواند آن ها را مطابق با مشخصات شما برش دهد.

ورقه وینیل دارای الگوها و بافت های طراحی بسیاری است و دارای زیره نرم و بالشتکی است. ورق ها بر این اساس بریده می شوند و با استفاده از چسب توصیه شده توسط سازنده به کف چسبانده می شوند.

با ورود گزینه های جدید کفپوش وینیل به بازار، ورق وینیل محبوبیت خود را از دست می دهد. یکی از این محصولات نسبتا جدید اما بسیار محبوب، کفپوش لوکس وینیل پلانک (LVP) است. این محصول که معمولاً به عنوان کفپوش تخته ای وینیل شناخته می شود، به صورت تکه های منفرد شبیه تخته های چوب سخت واقعی عرضه می شود.

تخته های وینیل در طرح، رنگ، تن و بافت مشابه چوب سخت موجود هستند. اگر به ظاهر شیک، گرم و دنج کف‌پوش‌های چوبی علاقه دارید اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستید، تخته وینیل لوکس بهترین گزینه بعدی شما است.

کفپوش پی وی سی هسته ای انعطاف پذیر و سفت را پیدا خواهید کرد. تخته های هسته سفت و سخت جامد هستند و تجربه بهتری در زیر پا نسبت به تخته های وینیل انعطاف پذیر ارائه می دهند.

  • منابع:
  1. PVC Flooring Vs. Vinyl Flooring: What’s The Difference?
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *