شاید تا به حال نام انواع قوری چینی زیشا را شنیده باشید اینها عبارتند از Yixing، Chaozhou و Longguan در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید اگر قصد استفاده از انواع دیگر چای را دارید، استفاده از قوری سفالی توصیه نمی شود.

قوری های سفالی طعم سایر انواع چای را جذب می کنند این بدان معنی است که آب ساده خیسانده شده در قوری سفالی طعم ملایم چای خواهد داشت.

یکی از بهترین مدلهای موجود در بازار مدل، قوری چینی گل برجسته است که از گذشته تا هم اکنون مشتریان زیادی را داشته است.

قوری با حرارت بالا:
قوری های پر حرارت از خاک رس بسیار ریز ساخته می شوند شعله های حرارتی بالا آنها را در برابر شکستن و تاب برداشتن مقاوم تر می کند.

قوری

این قوری ها برای دم کردن چای سیاه یا پوئر بهترین هستند آنها صدای زنگ قابل توجهی تولید نمی کنند همچنین خاک رس به کار رفته در ساخت آنها نسبت به سایر قوری ها ضخیم تر است.

خاک رس که قوری های Yixing از آن ساخته می شود سرشار از مواد معدنی است.

ساختار مولکولی آن شبیه شیشه است این به خاک رس اجازه می دهد تا به آرامی طعم چای را جذب کند.

علاوه بر این، قوری‌های پرقدرت گرما را به خوبی حفظ می‌کنند، که هنگام نوشیدن چای تیره یا قوی توصیه می‌شود.

با بالا رفتن سن قوری، خاک رس صاف تر می شود و نوشیدن آن لذت بخش تر می شود. این خشت از خاک رس محلی به نام زیشا ساخته شده است. طعم چای را جذب می کند و همچنین با کائولن غنی شده است که ظاهری شبیه سنگ به آن می دهد. آهن زیاد موجود در خاک رس نیز رنگ متمایز بنفش مایل به قرمز را به قوری می دهد.

قوری Yixing:

قوری های Yixing به دلیل رنگ متمایزشان به راحتی قابل شناسایی هستند.

 خاک رس شنی بنفش که برای ساخت آنها استفاده می شود، رنگ متمایز قهوه ای فوشیا را به آنها می دهد. 

برخی از محبوب ترین انواع قوری Yixing عبارتند از Zhusha و Duanni سینابر از خاک رس بنفش قرمز و Duanni از خاک رس سیاه، آبی یا سبز ساخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *