طعم تلخ یک طعم سنتی است که در میان قهوه فوری دمی قرار دارد و از آسیاب کردن دانه های قهوه بسیار ریز و برشته کردن آنها ایجاد می شود. مشابه این طعم، که در میان انواع قهوه قوی است، در بوسنی و هرزگوین سنتی شده است.

تفاوت قهوه ترک این است که شکر بعد از پخته شدن قهوه اضافه می شود و فنجان قهوه ای که در هنگام ارائه آن استفاده می شود بدون دسته است.

منشا تقریباً تمام قهوه ها اسپرسو است. قهوه ریز آسیاب شده با فشار معین و آب با دمای بالا در دستگاه ها داخل لیوان ریخته می شود. اسپرسو همچنین می تواند برای انواع قهوه شیر استفاده شود. این قهوه که محتوای کافئین بسیار بالایی دارد، یکی از رایج ترین انواع قهوه آفرودیزیا است.

آمریکایی: این نوع قهوه که توسط ایتالیایی ها ساخته شده است با افزودن آب به اسپرسو ایجاد می شود. درجه سختی این طعم که مشابه قهوه فیلتر است، بر اساس میزان قهوه و آب اضافه شده به آمریکایینو تعیین می شود.

این قهوه که با دو شات اسپرسو تهیه شده است، شبیه آمریکنو است، اما؛ طعم قوی تری نسبت به آمریکایینو دارد. این قهوه که جزو انواع قهوه شیری است با اسپرسو و شیر تهیه می شود. قهوه ای که در ترکیه به طور مکرر مصرف می شود، برای جلوگیری از سرد شدن آن در فنجان های چینی سرو می شود.

لاته: قهوه تهیه شده با اسپرسو با سه یا پنج میلی لیتر شیر بخارپز تهیه می شود. این یکی از محبوب ترین انواع قهوه فوری است.

قهوه لواک: این قهوه که در بین گران ترین انواع قهوه جزو سه قهوه برتر است، از مدفوع یک گربه بومی آسیا به دست می آید. مخلوط ها اضافه و ارائه می شوند.

اسپرسو در قلب این قهوه قرار دارد که باعث درگیری بین استرالیا و نیوزلند می شود. ویژگی که قهوه را از سایرین متمایز می کند این است که شیر اضافه شده به قهوه تا زمانی که یکدست شود، فرآوری می شود.

قهوه که معمولاً با پاشیدن کاکائو روی آن سرو می شود، از تغلیظ شیر ایجاد می شود. قوام غلیظ تری نسبت به اسپرسو دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *