برای سال‌ها تصور می‌شد که جیوه ضروری است. اگرچه ابزارهایی وجود دارند که جایگزین تجهیزات حاوی جیوه هستند، استفاده از آنها هرگز گسترده نبود. هر دو فشارسنج جیوه ای و آنروئیدی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. این تفکر که فشارسنج آنروئیدی قرائت دقیقی ارائه نمی دهد، پایه ای ندارد. در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

از بین تمام ابزارهای جیوه ای که در مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، بیشترین مقدار جیوه در فشارسنج های جیوه ای (80-100 گرم در واحد) استفاده می شود و استفاده گسترده از آنها، مجموعا آنها را به یکی از بزرگترین مخازن جیوه در محیط مراقبت های بهداشتی تبدیل کرده است.

با انتخاب یک جایگزین بدون جیوه، یک مؤسسه مراقبت های بهداشتی می تواند تأثیر فوق العاده ای در کاهش پتانسیل قرار گرفتن در معرض جیوه برای بیماران، کارکنان و محیط داشته باشد. فشارسنج‌های آنروید اندازه‌گیری فشار دقیقی را در صورت رعایت پروتکل نگهداری مناسب ارائه می‌دهند. در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

قابل اعتماد و متخصص:
محیط کاری بدون جیوه-داستان های موفقیت
شورای حاکم بر برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) در سال 2003 به این نتیجه رسید که شواهد کافی از اثرات نامطلوب جهانی جیوه وجود دارد تا اقدامات بین المللی بیشتری را برای کاهش خطرات ناشی از انتشار جیوه برای محیط زیست برای انسان و حیات وحش تضمین کند. WHO در سال 2005 یک سند سیاستی منتشر کرد که در آن خواستار اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای جایگزینی دستگاه های پزشکی مبتنی بر جیوه با جایگزین های ایمن تر شد. انجمن پزشکی جهانی در سال 2008 قطعنامه ای را تصویب کرد که خواستار جایگزینی دستگاه های پزشکی مبتنی بر جیوه با جایگزین های ایمن تر شد.

با توجه به اثرات بهداشتی قرار گرفتن در معرض جیوه، استفاده های صنعتی و تجاری در بسیاری از کشورها تنظیم شده است. قانون هوای پاک ایالات متحده که در سال 1990 تصویب شد، جیوه را در فهرستی از آلاینده های سمی قرار داد که باید تا حد ممکن کنترل شوند. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

بنابراین، صنایعی که غلظت‌های بالایی از جیوه را در محیط آزاد می‌کنند، موافقت کردند که حداکثر فناوری‌های کنترل قابل دستیابی (MACT) را نصب کنند. انتشار و دفع جیوه در محیط زیست در ایالات متحده عمدتاً توسط EPA ایالات متحده تنظیم می شود. WHO، اداره بهداشت شغلی و ایمنی (OSHA) و موسسه ملی ایمنی و سلامت (NIOSH)، همگی جیوه را به عنوان یک خطر شغلی در نظر می گیرند و محدودیت های مواجهه شغلی خاصی را تعیین کرده اند.

اتحادیه اروپا (EU) دماسنج های جیوه ای را برای استفاده در خانه و مراقبت های بهداشتی از سال 2008 ممنوع کرده است. اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت مشابهی برای فشارسنج ها است.

وزیر بهداشت آرژانتین در فوریه 2009 قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن همه بیمارستان‌ها باید دماسنج‌ها و فشارسنج‌های بدون جیوه را خریداری کنند و کمیسیونی را برای رسیدگی به جیوه در دندانپزشکی و حرکت کشور به سمت مرحله‌ای گسترده‌تر جیوه ایجاد کرد. وزارت بهداشت فیلیپین در سال 2008 یک دستور اداری صادر کرد و خواستار توقف تدریجی دستگاه های پزشکی مبتنی بر جیوه در سراسر کشور تا سال 2010 شد. وزارت بهداشت اروگوئه در سال 2009 اعلام کرد که استفاده از دماسنج های جیوه ای در مراقبت های بهداشتی را به تدریج حذف خواهد کرد.

تایوان دماسنج جیوه ای را ممنوع کرده است. در دهه گذشته، بخش مراقبت های بهداشتی ایالات متحده تقریباً تجهیزات پزشکی مبتنی بر جیوه را کنار گذاشته است. امروزه خرید دماسنج جیوه ای در ایالات متحده آمریکا تقریبا غیرممکن است. سوئد، هلند و دانمارک با موفقیت تمام دستگاه‌های پزشکی مبتنی بر جیوه، از جمله فشارسنج‌ها را کنار گذاشته‌اند. از دهه 1980، کوبا سیاست ملی جایگزینی فشارسنج‌های جیوه‌ای خود با دستگاه‌های آنروید را اجرا کرده است.

بسیاری از شهرهای جهان در حال حرکت به سمت مراکز بهداشتی بدون جیوه هستند. تعداد فزاینده ای از بیمارستان ها در کشورهای در حال توسعه به سمت مراقبت های بهداشتی بدون جیوه حرکت می کنند.

 

در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

در آرژانتین، بیش از 70 بیمارستان جایگزین دماسنج های بدون جیوه و دستگاه های فشار خون شده اند یا در مسیر جایگزینی هستند. در سائوپائولو، برزیل، بیش از 100 بیمارستان دماسنج ها و فشارسنج های مبتنی بر جیوه را حذف کرده اند. در فیلیپین، بیش از 50 بیمارستان به سمت مراقبت های بهداشتی بدون جیوه حرکت می کنند. در مکزیک، بیش از 10 بیمارستان در حال جایگزینی یا جایگزینی دستگاه های پزشکی مبتنی بر جیوه هستند.

دو تا از تولیدکنندگان پیشرو پیشرو دستگاه‌های فشار خون جیوه در ایالات متحده، Welch Allyn و Trimline Medical، به تولید دستگاه‌های فشار خون جیوه پایان دادند.

  • منابع:
  1. Mercury and health care
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *