لنزها با استفاده از یک فریم عینک طبی ترک در جای خود ثابت می شوند که در مواد، اندازه ها و اشکال مختلف موجود است.

فریم های Full-rim فریم هایی هستند که به طور کامل یک لنز را احاطه کرده اند، بنابراین، لنز از اطراف محافظت می شود و علاوه بر این به دلیل متریال اضافی، امکانات زیادی برای رنگ ها و طرح های مختلف قاب وجود دارد.

قاب نایلور

عدسی هایی که توسط یک قاب کامل قاب نمی شوند بلکه با نخ نایلونی نیز قاب می شوند، فریم نایلور نامیده می شوند و تنها بخشی، عمدتا در بالا، یک لبه فریم است و ناحیه عدسی در معرض دید توسط یک نخ نایلونی متصل به لبه فریم در جای خود ثابت می‌شود.

قاب های بدون حاشیه

با عینک های بدون لبه، شقیقه ها مستقیماً با پیچ های کوچک به لنزها متصل می شوند که در نتیجه، عینک‌دار دارای یک قاب آزاردهنده نیست، بلکه میدان دید نامحدودی دارد و مزیت دیگر نسبت به قاب تمام رینگ این است که بیننده بیشتر از چهره کاربر می‌بیند.

فریم عینک طبی ترک

عینک های بدون لبه نیز به صورت تقارن بیشتری می بخشند و عینک های بدون حاشیه در طرح های مختلف و همچنین از فلز یا پلاستیک موجود هستند.

از آنجایی که در اینجا از مواد کمی استفاده شده است، عینک های بدون لبه با وزن کم خود تحت تأثیر قرار می گیرند و بنابراین سطح بالایی از راحتی پوشیدن را ارائه می دهند.

نیم لیوان

نیمه شیارها شیشه های باریکی هستند که ارتفاع آنها تقریباً نصف شیشه های معمولی است و پل های بینی نیز پهن تر هستند به طوری که عینک در پایین تر روی بینی قرار می گیرد و آنها بیشتر به عنوان عینک مطالعه شناخته می شوند زیرا فقط برای دید نزدیک استفاده می شوند.

نیمه عینک زمانی استفاده می شود که عینک فقط برای دید نزدیک به اصلاح نیاز داشته باشد و در فاصله دور راست بین باشد و مزیت نیمه عینک این است که کاربر هنگام نگاه کردن به دوردست مجبور نیست عینک خود را بردارد، بلکه می تواند از روی عینک نگاه کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *