منوهای سالم جالبی از بادام وجود دارد، از جمله:

کره بادام موز تابه را با روغن نارگیل چرب کنید آرد جو، جو، شیر وانیل و بذر کتان را با هم مخلوط کنید.

کره بادام، سس سیب و عسل و سپس موز له شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. پس از اتمام، مواد را داخل تابه بریزید چند ورق پهن کنید و حدود 15 دقیقه تفت دهید.

دانه های مخلوط بادام 3 قاشق غذاخوری بادام مامایی 1401، 4 قاشق غذاخوری شیر نارگیل، 4 قاشق غذاخوری آرد کتان و 1/2 فنجان زغال اخته را در یک کاسه با هم ترکیب کنید سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس با 1 قاشق چایخوری دارچین بپاشید.

شکلات بادام غنی شکلات و روغن نارگیل را در یک قابلمه بریزید آتش نرمی برپا کنید کنار بگذارید تا شکلات آب شود، بادام ها را بجوشانید تا حل شوند، سپس مخلوط شکلاتی آماده شده را اضافه کنید.

به دنبال آن کمی نمک حرارت را برای مدتی ادامه دهید تا مخلوط یکدست و کرم رنگ شود پس از اتمام، قبل از خوردن آن را مدتی در یخچال قرار دهید.

ماست بادام ۱ فنجان ماست را بردارید و بادام را اضافه کنید به دنبال هر میوه ای مانند زغال اخته، توت فرنگی، موز، می توان بلافاصله خورد.

بادام نوعی آجیل است بنابراین، افرادی که به آجیل حساسیت دارند برای اطمینان از مصرف بادام باید اجتناب کنند.

بیماران مبتلا به بیماری کلیوی و کسانی که سنگ کلیه دارند بادام زیاد نخورید زیرا بادام سرشار از اگزالات است ممکن است علائم را شدیدتر از قبل کند.

زنان باردار و زنان شیرده بادام تلخ نخورید زیرا ممکن است برای جنین سمی باشد

بر روی سیستم گوارش تاثیر می گذارد زیرا بادام سرشار از فیبر است. اگر بیش از حد مصرف کنید، ممکن است دچار یبوست شوید. نفخ یا اسهال

بدن بیش از حد ویتامین E دریافت می کند به طور کلی، بدن انسان تنها به 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارد.

اما تنها در 1 فنجان کامل بادام، 3 روز ویتامین E را تامین می کند که بسیار زیاد است. اثرات ویتامین E اضافی بر بدن چندان جدی نیست. 

اما اگر بادام را با غذاهای دیگر میل کنید. غذاهایی که ویتامین E را نیز تامین می کنند، مانند تخم مرغ، غلات کامل و اسفناج. ممکن است اسهال داشته باشید.

حاوی سموم بادام همانطور که در بالا ذکر شد فواید زیادی دارد. همچنین می تواند به درمان اسپاسم یا درد بدن کمک کند.

 اما اگر بادام زیاد بخورید بدن مقدار زیادی اسید هیدروسیانیک که یک ماده سمی در نظر گرفته می شود را وارد بدن می کند.

منجر به مشکلات تنفسی شود بروز اختلالات روانی مانند افسردگی این باعث اضطراب، پارانویا می شود و حتی می تواند شما را تا حد مرگ شوکه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *