علی‌رغم تلاش‌های پیوریتان‌ها، مد همچنان نقش مهمی در زندگی بیشتر مستعمرات ایفا می‌کرد و هرچه مستعمرات رشد می‌کردند و پیشرفت می‌کردند. در حالی که زنان برای حفظ عفت خود هنگام حضور در انظار کلاه و مانتو می پوشیدند، چنین لباس هایی از پارچه های ظریف ساخته می شد که نه تنها به عنوان گواهی بر تقوای آنها، بلکه به منزله آنها نیز عمل می کرد. قابل توجه ترین لباسی که در این قرن ظاهر شد دامن حلقه ای بود که برای سال ها به یکی از اصلی ترین زیباترین مدل تونیک زنانه های مد زنان تبدیل شد.

در اصل، دامن حلقه‌ای از دو طرف بیرون می‌آمد، اما به تدریج گردتر و زنگوله‌شکل‌تر شد، اگرچه مهم نیست که این سارافون چقدر بزرگ یا شکل عجیبی داشته باشد، همیشه چهره‌ای به شدت غیرطبیعی به زنان می‌داد که از آنها انتظار می‌رفت.

مدل موی زنانه که به سیلوئت های عجیب و غریب و عجیب اضافه می شد. در ابتدا، مدل موها ساده می ماند و زنان معمولاً سر خود را با کلاه چمنی پردار می آراستند، اما در پایان قرن، مانتوهای زیبای آنها جای خود را به کلاه گیس هایی داد که منحصراً برای مراسم شب استفاده می شد. در این میان یه نگاهی به کاور مبل سلطنتی داشته باشیم

این کلاه گیس‌های استادانه از زنان می‌خواست که اغلب شب قبل از یک رویداد در حالی که بیدار می‌نشستند بخوابند تا از از دست دادن شکوه کلاه گیس جلوگیری شود. این تصور محض که یک زن باید سعی کند در وضعیتی ناراحت کننده بخوابد و یک کلاه گیس بدون شک دست و پا گیر بالای سرش نشسته باشد، نشان دهنده زحمات زیادی است که مردم برای مد و زیبایی پشت سر گذاشته اند.

با این حال، تمرکز بر موقعیت و ظرافت با انقلاب کم رنگ شد. ناگهان وابستگی به روندهای اروپایی حداقل وطن پرستانه به نظر نمی رسید. زنان شروع به بافتن پارچه‌های خود کردند و لباس‌های خانگی می‌پوشیدند، عملی که در گذشته نشانه‌ای بی‌واسطه از جایگاه پست بود و اکنون نمادی از غرور و فداکاری به ملت تلقی می‌شد. در این میان یه نگاهی به قیمت روفرشی کشدار ایرانی 12 متری داشته باشیم

  • منابع:
  1. Slaves to Fashion: A Brief History and Analysis of Women’s Fashion in America
  • تبلیغات:
  1. سلامتی پا با انتخاب درست کفش
  2. استفاده از کفش استاندراد و تاثیر آن
  3. پوشش کفش با کیفیت در پای کودکان
  4. حتما از کفش راحت و سبک استفاده نمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *