تعداد زیادی از مطالعات تاثیر مصرف مغز گردو تویسرکان بر چربی خون را ارزیابی کرده اند و در افراد سالم، خوردن 44 گرم تا 84 گرم آجیل در روز به مدت چهار هفته، کلسترول کل را 4 تا 12 درصد و کلسترول LDL («بد») را 9 تا 16 درصد کاهش داد و این در مقایسه با مصرف آجیل.

در اکثر این مطالعات، مصرف آجیل تأثیر قابل توجهی بر غلظت کلسترول HDL (“خوب”) و تری گلیسیرید خون نداشت و به طور خلاصه، مصرف روزانه 40 گرم تا 84 گرم آجیل تأثیر قابل توجهی بر چربی خون، هم در افراد سالم و هم در افرادی که از قبل پروفایل لیپیدی ضعیفی دارند، دارد.

اسید آلفا لینولنیک (امگا-3) موجود در گردو یک ترکیب مهم مرتبط با این اثر است.

مغز گردو تویسرکان

سلامت قلبی عروقی

در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به کلسترول نسبتاً بالا، جایگزینی مقداری از چربی موجود در رژیم غذایی با آجیل باعث بهبود خاصیت ارتجاعی (توانایی انبساط و انقباض) دیواره رگ خون شد که یک نقطه مهم در پیشگیری از بیماری عروق کرونر است و تاکنون مکانیسم دقیق آن به طور کامل کشف نشده است، اما آلفا-لینولنیک اسید و همچنین آرژنین (یک اسید آمینه) می توانند دو ترکیب مرتبط با این اثر باشند.

قدرت آنتی اکسیدانی
آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند. دومی مولکول های بسیار واکنشی هستند که در ظاهر بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مرتبط با پیری نقش دارند و آجیل در میان بسیاری از گیاهان دیگر (میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها و غلات) از نظر محتوای آنتی اکسیدانی در جایگاه دوم قرار دارد.

این آجیل حاوی الاژیک اسید، یک ترکیب فنلی است که پتانسیل آنتی اکسیدانی در شرایط آزمایشگاهی و پیشگیری از سرطان های خاص در حیوانات را نشان داده است.

با این حال، این اثرات لزوما به انسان ترجمه نمی شود و در واقع، محققان دریافته اند که، بسته به فلور میکروبی افراد، برخی افراد بیش از دیگران، یک sub-pr را دفع می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *