آیا داستان همسران پیر درباره بادام را شنیده اید؟ ظاهراً اگر قبل از نوشیدن الکل یک مشت بخورید، احتمال خماری را از بین می برید! اینکه آیا این یک واقعیت است یا نه، هنوز مشخص نیست، اما مطمئناً دلایل زیادی برای خوردن یکی از قدیمی ترین آجیل های جهان وجود دارد.

از تاریخچه غنی آنها و تأثیر اجتماعی آنها در طول دهه ها، تا فواید سلامتی فراوان آنها، برای غواصی عمیق در بادام و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانید، بخوانید!

تاریخچه بادام درختی

آنها اخیراً به دلیل اینکه نیروگاه های تغذیه ای هستند در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته اند – اما آیا می دانستید بادام ها پدیده مدرنی نیستند؟ در واقع، آنها قدمت بسیار زیادی دارند! گفته می شود که بادام یکی از اولین غذاهایی است که تا به حال کشت شده است. آنها حتی در عهد عتیق کتاب مقدس ذکر شده اند.

 

برخی از اولین بادام پوست کاغذی خام در چین یافت شد، جایی که تاجران آنها را تا آنجا که می توانستند حمل می کردند. درخت بادام در اواسط دهه 1700 به کالیفرنیا راه یافت، جایی که صنعت شروع به شکوفایی کرد. در طول دهه 1800، ما شاهد سرمایه گذاری علمی و تحقیق در مورد آجیل و همچنین آمیختگی برای ایجاد انواع جدید بودیم.

 

در طول سال‌ها، آن‌ها جایگاهی پرستیژ و دارای اهمیت مذهبی، اجتماعی و قومی را حفظ کرده‌اند. رومی ها معتقد بودند که بادام باروری را افزایش می دهد، بنابراین تازه عروس ها را به تعداد انگشتان دست دوش می دادند – زیرا چه کسی به کوفته نیاز دارد؟

بادام کجا رشد می کند؟

ما بیشتر می توانیم از دوستان آمریکایی خود به خاطر محیط ایده آل پرورش بادام تشکر کنیم. اگرچه این آجیل چشمگیر بومی مناطق خاصی در سراسر سوریه، ترکیه و اسرائیل است، اما شناخته شده است که در اروپا و آفریقا نیز گسترش یافته است. با این حال، ایالت گلدن کالیفرنیا، آمریکا، این روزها بزرگترین پرچم بادام را به اهتزاز در می آورد.

 

تخمین زده می شود که کالیفرنیا بیش از 80 درصد بادام جهان را تولید می کند. تقاضا برای این آجیل ترد و کم نمک بیشتر توسط بازارهای چین و هند انجام می شود، جایی که به دلیل کیفیت میان وعده های سالم آن مورد تحسین قرار می گیرد.

 

پس از ایالات متحده، کشورهای برتر بادام (به ترتیب) استرالیا، اسپانیا، مراکش و ایران هستند.

 

اما چه چیزی این آب و هواها را ایده آل می کند؟ درختان بادام هوای گرم و خشک را دوست دارند، اما زمان بندی نیز بسیار مهم است. بادام زودتر از سایر درختان میوه شکوفا می شود، بنابراین اگر به موقع چیده نشود ممکن است در اثر سرمازدگی آسیب ببیند. آب و هوای گرمسیری نیز کمتر از حد ایده آل است، زیرا دماهای شدید می تواند مانع رشد و چروک شدن بادام شود.

5 فواید بادام زمینی سفید برای سلامتی

یک رژیم غذایی متعادل را در کف دستان خود بریزید! بادام تمام خوبی‌هایی را که از بیشتر آجیل‌ها انتظار دارید را دارد – به ویتامین‌ها و مواد مغذی فکر کنید – در کنار چند فواید مشکوک دیگر برای سلامتی. بیایید نگاهی به نحوه رفتار با بدن خود در هنگام جویدن بادام بیندازیم:

 

بادام زمینی ارزان سرشار از مواد مغذی است. مشخصات سلامتی آنها چیزی کمتر از چشمگیر است، با بخشی از بادام که دوز سالمی از چربی های تک غیراشباع، فیبر، پروتئین، ویتامین E، منگنز و منیزیم را ارائه می دهد.
آنها منبع مفیدی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند، زیرا از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند، چیزی که باعث آسیب مولکول ها، التهاب، پیری و برخی بیماری ها می شود.
می توان از آنها برای کنترل دیابت استفاده کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بادام می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، زیرا می توانند سطح گلوکز و کلسترول خون را تنظیم کنند. آنها کربوهیدرات کمی دارند اما چربی های سالم، پروتئین و فیبر بالایی دارند، که آنها را به گزینه ای ایده آل برای کسانی که از دیابت رنج می برند تبدیل می کند.
آنها می توانند کلسترول شما را کاهش دهند. “کلسترول بد” یا “سطح بالای لیپوپروتئین های LDL” می تواند منجر به عوارض سلامتی مانند بیماری قلبی شود. بر اساس برخی مطالعات، رژیمی که به طور منظم شامل بادام باشد، می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.
آنها می توانند گرسنگی شما را برطرف کنند. کمی احساس بی قراری می کنید؟ یک مشت بادام دارای خواص مبارزه با گرسنگی است که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، که می‌تواند مانع از زیاده‌روی شود و به حفظ وزن سالم کمک کند.

  • منابع:
  1. Everything You Need to Know About Almonds
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *