قهوه تلخ بعد از غذا در ایتالیا مصرف می شود. نوعی قهوه است که از ظهر به سختی پیدا می شود و حتی به ترتیب آن به طرز عجیبی نگاه می شود.

قهوه تلخ با افزودن شیر داغ و کف شیر روی شات اسپرسو تهیه می شود. اسپرسو، شیر گرم شده و کف شیر موجود در آن از نظر حجم برابر است و کف شیر بسیار غلیظتر از کافه لاته است. برای حفظ حرارت قهوه در فنجان چینی سرو می شود.

ماکیاتو یک کلمه ایتالیایی به معنای “خالدار، خالدار” است. قهوه تلخ با افزودن یک قاشق چایخوری کف شیر تغلیظ شده به یک یا دو شات اسپرسو، یعنی ایجاد لکه ای در قهوه تهیه می شود. طعم تندتری نسبت به اسپرسو دارد و معمولا با کاکائو اضافه شده به آن سرو می شود.

از طرف دیگر، قهوه تلخ، نامی است که به اسپرسو بدون شیر اضافه شده اما با کف شیر داده شده است. این کار باعث کاهش تلخی و اسیدی قهوه می شود. شیر به نصف میزان شات اسپرسو اضافه می شود. بیشتر در پرتغال مصرف می شود.

سفید مسطح نوعی تهیه قهوه تلخ است که از استرالیا به جهان گسترش یافته است. اگر قهوه تلخ با شیر دوست دارید، اما نمی خواهید پر از شیر باشد، این را انتخاب کنید. از آنجایی که در لیوان های بسیار کوچکتر از کافه لاته سرو می شود، مقدار شیر اضافه شده روی آن کمتر است. همچنین هیچ کفی روی آن تشکیل نمی شود.

قهوه فراپه هدیه یونان به جهان است. فراپه برای آنها همانقدر ارزشمند است که قهوه ترک برای ما. با افزودن آب به قهوه دانه بندی شده و کف کردن آن به دست می آید. در لیوان های بلند و بزرگ با یخ سرو می شود. انواعی وجود دارد که با شربت های میوه های مختلف شیرین می شوند.

قهوه فوری: قهوه فوری یا قهوه فوری به قهوه ای گفته می شود که از قبل تهیه شده و به دانه هایی تبدیل شده که در آب حل می شوند. قهوه فوری تهیه شده از قهوه روبوستا با دم کردن دانه های قهوه در آب داغ و سپس خشک کردن آب برای به دست آوردن پودر قهوه فوری تهیه می شود.

فقط آن را در یک فنجان بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید. تهیه آن آسان است، کم کافئین و کم طعم است. هرگز طعم واقعی قهوه را ارائه نمی دهد. من مشروب نمیخورم مگر اینکه مجبور باشم.

در غیاب، اگر حوصله صبر را نداشته باشم، فقط می نوشم. ممکن است به این نوع قهوه فوری عادت کرده باشید، اما وقتی قهوه فیلتر واقعی را می‌چشید، دیگر نمی‌توانید قهوه دانه‌ای بنوشید.

البته انواع قهوه به اینها محدود نمی شود. انواع مختلفی از قهوه با توجه به شیر، خامه، وانیل، الکل و مواد دیگر وجود دارد. باز هم می توان طبقه بندی های مختلف قهوه را با توجه به نحوه تهیه و دم کردن قهوه انجام داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.