برای این که درختان میوه و به طور کلی گیاهان زراعی رشد بهتری داشته باشند، لازم است که مواد مغذی مورد نیاز آنها به اندازه کافی تامین شود و کود میکرو المنت یکی از محصولاتی است که با این هدف تولید می گردد؛ در بازار فروش محصولات کشاورزی، انواع مختلفی از کود کود حیوانی پوسیده،ایرانی، ترکیه ای و اسپانیایی عرضه می شود اما کدام یک از آنها بهتر و ارزانتر است؟

 

کود میکرو المنت ایران ترکیه اسپانیا

قیمت کود میکرو المنت

قیمت کود میکرو المنتکود شیمیایی فسفاته، تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به تفاوت شرکت های تولیدکننده ی محصول اشاره کرد؛ این نوع کود، در کشور ما توسط شرکت های متعددی تولید می شود، ضمن این که نمونه های وارداتی نیز به شکل چشمگیری در بازار به فروش می رسند.

بخش عمده ای از واردات کود میکرو المنت به ایران، از کشورهای اسپانیا و ترکیه انجام می شود و نرخ ارز و هزینه های واردات تاثیر بسیار زیادی بر قیمت کود تولید شده در این کشورها دارد.

معمولا قیمت کود میکرو المنت ایرانی مناسبتر از وارداتی است؛ این در حالی است که کیفیت آنها تفاوت چندانی ندارد و بازدهی هر دو نوع کود بر روی رشد گیاهان یا کیفیت محصولات کشاورزی تقریبا یکسان است ولی مشتریان می توانند بنا به نظر و صلاحدید خود کودهای وارداتی را سفارش دهند.

انواع مختلفی از کودهای میکرو المنت، به صورت مایع و جامد یا پودری در اختیار مشتریان قرار می گیرند که اگر بخواهیم آنها را از لحاظ قیمت مقایسه کنیم، می توان گفت قیمت کودهای جامد ارزانتر است اما در مورد ترکیبات و مواد اولیه، تقریبا با یکدیگر برابر هستند و از طریق اطلاعات روی بسته بندی ها قابل مقایسه می باشند.

کود میکرو المنت جامد و مایع در بسته بندی هایی با وزن های گوناگون برای مشتریان ارسال می شوند و هر چه میزان خرید بیشتر باشد، قیمت برای مصرف کننده، مناسبتر خواهد بود؛ البته در مورد کودهای مایع باید به تاریخ انقضای آنها توجه خاصی صورت بگیرد زیرا این نوع کودها نسبت به کود جامد ماندگاری کمتری دارند.

کود میکرو المنت ترکیه

کود میکرو المنت ترکیه کود میکرو المنت وارداتی از کشور ترکیه، مورد توجه خاص بسیاری از کشاورزان، گلخانه داران و حتی کسانی که گل های زینتی و آپارتمانی را نگهداری می کنند، قرار دارد زیرا محصولات این کشور، نسبت به سایر کودهای وارداتی قیمت مناسبتری دارند.

از لحاظ کیفیت نیز کود میکرو المنت ترکیه در سطح فوق العاده ای قرار دارد و به همین خاطر به شکل گسترده ای به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

کودهای میکرو المنت ترکیه شامل یکی از عناصر آهن، روی، منگنز، مس یا ترکیبی از آنها می باشد که قیمت گذاری کودها نیز با توجه به حجم کود و درصد مواد اولیه انجام می شود.

همان طور که می دانید، وقتی محصول پرطرفداری به بازار عرضه می شود، زمینه برای تولید و عرضه نمونه های تقلبی آن توسط سودجویان نیز فراهم می آید و تشخیص اصالت محصول نیز بدون انجام آزمایشات کمی دشوار است اما برای رفع این مشکل چه راهی وجود دارد؟

این مرکز در زمینه توزیع و فروش انواع کودهای میکرو المنت درجه یک ترکیه فعالیت می کند؛ در مورد کودهای وارداتی، ابتدا تمام آزمایشات تشخیص کیفیت انجام می شود تا مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر محصول مورد نظر خود را سفارش دهند، ضمن این که مشاوران فروش آمادگی دارند تا پاسخگوی هر گونه سوال از طرف مشتریان سراسر کشور باشند.

کود میکرو المنت طلایی

کود میکرو المنت طلایی گاهی در گیاهان، درختان یا سایر محصولات زراعی، نشانه هایی از کمبود برخی عناصر شیمیایی دیده می شود و برای بهتر شدن وضعیت گیاه نیاز است که اقدام خیلی سریعی انجام بگیرد؛ در این حالت، یکی از موثرترین روش ها استفاده از کود میکرو المنت طلایی است.

این نوع کود، علاوه بر این که نیاز گیاه را به مواد مغذی برطرف می کند، تاثیر زیادی بر افزایش مقاومت گیاه در مقابل تغییرات شرایط فیزیکی مانند دما و فشار دارد؛ بنابراین در مراحل مختلف رشد و نمو محصول قابل استفاده می باشد و تاثیرات خوبی دارد.

کود میکرو المنت طلایی برای همه محصولات کشاورزی مفید است اما اکثر کسانی که در زمینه کشت و تولید زعفران فعالیت می کنند، توجه بیشتری به استفاده از این کود دارند و از خریداران عمده آن به شمار می روند.

کود میکرو طلایی به صورت جامد و مایع قابل خریداری می باشد؛ کودهای جامد معمولا قبل از مرحله کشت به خاک اضافه می شوند ولی اگر می خواهید تاثیر کود بر گیاه را پس از زمانی کوتاه مشاهده کنید، توصیه می شود کود مایع را استفاده نمایید.

کود مایع میکرو المنت طلایی به صورت مستقیم و از طریق محلول پاشی، نیاز گیاهان را تامین می کند، به همین علت است که سرعت تاثیر آن بیشتر می شود.

کود میکرو المنت کامل

کود میکرو المنت کامل کود میکرو المنت کامل، یکی از مهمترین کودهایی است که در صنعت کشاورزی مناطق مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ همان طور که از نام این نوع کود نیز مشخص است، تمام کمبودهای خاک برای حاصلخیزی و بارور کردن گیاه را جبران می کند.

گیاهان، گل ها و درختان برای رشد مناسب نیازمند هفده عنصر هستند در حالی که خاک هر منطقه جغرافیایی ممکن است کمبودهایی داشته باشد؛ عنصرهایی که باید به مقدار کم در خاک وجود داشته باشند، عناصر میکرو نام دارند و برای جبران کمبود همه ی آنها از کود میکرو المنت استفاده می شود.

برای تشخیص کود میکرو المنت کامل، ابتدا نمونه برداری از خاک انجام می شود تا نیاز گیاه به عناصر میکرو به دقت و به اندازه کافی تامین شود؛ در صورتی که این عناصر بیش از اندازه تزریق شوند، ممکن است به گیاه آسیب برسد.

ممکن است نوع یا میزان عناصر این نوع کود در مناطق مختلف کمی متفاوت باشد اما به طور کلی عناصر اصلی که در کود میکرو المنت کامل وجود دارند و کاربردهایشان را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • عنصر آهن که برای تنفس گیاهان و تولید کلروفیل کاربرد دارد و به اندازه کافی در کود میکرو المنت یافت می شود.
  • ساختار آنزیم ها در گیاه به عنصر مس نیاز دارد.
  • روی نیز از عناصر میکرو می باشد که در تنفس گیاه موثر است.
  • منگنز عنصر دیگری است که در این نوع کود وجود دارد و باعث پروتئین سازی می شود.
  • تقسیم سلول های گیاهی و جوانه زنی به عنصر میکرو دیگر یعنی بور نیاز دارد؛ در صورتی که خاک مورد نظر مقدار کافی از این عنصر را نداشته باشد، از طریق کود تامین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *