کود شیمیایی سفید و سیاه است که حاوی عناصر کمیاب مانند بور ، مس ، منگنز ، روی و کبالت است یعنی موادی که گیاهان به مقدار کم به آنها نیاز دارند. این کودها با توجه به عنصر کمیابی که در آن ها موجود است متمایز می شوند. کودهایی نیز وجود دارد که چند عنصر مغذی در آنها وجود دارد و حاوی دو یا چند عنصر کمیاب نیز می باشند. جالب است بدانید نمک عناصر کمیاب ، مانند مواد زائد صنعتی (سرباره یا دوغاب) ، فریتس (آلیاژهای نمک با شیشه) و کلات ها (ترکیبات مواد آلی با فلزات ، مانند روی و مس) به عنوان کود های میکرو یا کود های ریز مغذی استفاده می شوند.

اگر تصمیم به خرید کود میکرو المنت سبز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کود میکرو در بازار محصولات کشاورزی و سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کود میکرو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت محصولات کشاورزی هستند؛ قیمت کود میکرو نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کود میکرو به روزرسانی می‌شود. کودهای میکرو کمبود مواد ریزمغذی موجود در خاک را اصلاح می کنند. کود های میکرو به عنوان کلات های غیر آلی، مصنوعی و مجتمع های آلی طبیعی طبقه بندی می شوند. کودهای میکرو از نظر فیزیکی ، واکنش شیمیایی ، هزینه و در دسترس بودن به میزان قابل توجهی متفاوت هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک بیشتر با این کودها آشنا می شویم لطفا همراه ما باشید.

کود میکرو المنت سبز طلایی ریز

خرید کود میکرو المنت

خرید کود میکرو المنت روش های کاربرد کود شیمیایی سیاه برای گندم شامل اختلاط آنها با کودهای نیتروژن (N) فسفر، (P) و پتاسیم (K )، ترکیب عمده با کودهای دانه ای یا پوشاندن آنها ، یا مخلوط میکرو کودها با کودهای مایع است. واکنش های شیمیایی بین کود های میکرو و یک یا چند جز کودهای کشاورزی مانند N ‐ P ‐ K می تواند در حین ساخت ، ذخیره سازی یا پس از استفاده در خاک رخ دهد. مصرف ریز مغذی ها در مقایسه با مقدار کودهای N ، P و K که برای محصولات سالانه اعمال می شود بسیار کم است و کمتر از ۱٪ از کل فروش کود در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهد. همچنین برخی از محصولات فرعی صنعتی به دلیل هزینه های پایین تر ، به عنوان کود های میکرو استفاده می شوند. ریز مغذی ها نقش بسزایی در اطمینان از تغذیه متعادل گیاهان دارند. کمبود هر یک از ریز مغذی ها ممکن است رشد گیاه را محدود کند. بسیاری از محصولات کودهای میکرو در بازار موجود هستند و به دلیل نیاز کم ، معمولاً به همراه کودهای NPK استفاده می شوند.

کود میکرو المنت اسپانیا

کود میکرو المنت اسپانیا کودهایی که در این کشورها تولید می شوند از کیفیت عالی برخوردار هستند و به حاصلخیزی خاک بسیار کمک می کنند. تمامی گیاهان برای رشد و محصول دهی نیاز به کود شیمیایی میکرو یا کم مصرف و ماکرو یا پر مصرف دارند. کودهای میکرو المنت در واقع جز کودهای کم مصرفی هستند که در ترکیب آنها عناصر روی، آهن، گوگرد، نیتروژن، منگنز، بور، مس وجود دارد. استفاده از این کود جایگاه خاصی در صنعت کشاورزی دارد و با تولید محصول رابطه مستقیم دارد زیرا کمبود آن موجب ضعیف شدن گیاه و کاهش رشد و محصول دهی آنها می شود. استفاده از کودهای میکرو المنت باعث افزایش بازدهی خاک می شود و باعث می شود تا محصول تولید شده از کیفیت فوق العاده ای بر خوردار باشد. بیشترین مصرف کننده کودهای میکروالمنت کشورهای انگلیس، سوئد، فرانسه، آلمان، بلغارستان، لهستان، ژاپن، ایتالیا و آمریکا هستند و بخش عظیمی از کودهای مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر خریداری می کنند.

کود میکرو المنت ریز

کود میکرو المنت ریز از اسپری های محلول برای استفاده از ریز مغذی ها ، به ویژه آهن و منگنز ، برای بسیاری از محصولات استفاده گسترده ای می شود. نمکهای غیر آلی محلول معمولاً به اندازه کلات های مصنوعی در محلول پاشی موثر هستند ، بنابراین نمک های غیرآلی معمولاً به دلیل هزینه کمتر انتخاب می شوند. کمبود ریز مغذی های مشکوک ممکن است با آزمایشات محلول پاشی با یک یا چند ریز مغذی تشخیص داده شود ، اما نمونه برداری از بافت خاک رایج ترین روش برای تعیین کمبودها در طول فصل رشد است. اصلاح علائم کمبود معمولاً در چند روز اول اتفاق می افتد و سپس می توان کل منبع را با منبع ریز مغذی مناسب اسپری کرد.

اگر غلظت نمک اسپری شده بیش از حد زیاد باشد ، ممکن است باعث سوختگی برگ ها شود. وقتی گیاهان کوچک هستند سطح برگ برای جذب محلول پاشی کافی نیست. تقاضای مواد مغذی اغلب زیاد است و نیازمند مصرف چند باره است. امکان باقی ماندن مقدار کمی محلول پاشی روی گیاه وجود دارد. در صورت نیاز به بیش از یکبار اسپری کردن ، هزینه های استفاده بیشتر می شود مگر اینکه بتوان آنها را با اسپری آفت کش مورد نیاز ترکیب کرد.

استفاد از عنصر آهن در خاک آنچنان موثر نیست ، بنابراین اسپری های محلول پاشی روش پیشنهادی برای استفاده هستند. از برنامه های اسپری محلول ۳ تا ۴٪ FeSO₄ در ۲۰ تا ۴۰ گالن در هکتار برای اصلاح کمبود آهن استفاده می شود. میزان استفاده باید آنقدر زیاد باشد که بتواند شاخ و برگ را خیس کند. برای اصلاح کلروز آهن ممکن است بیش از یک مورد محلول پاشی مورد نیاز باشد. گنجاندن عامل پخش کننده چسبنده در اسپری برای بهبود چسبندگی اسپری به شاخ و برگ گیاه برای افزایش جذب آهن توسط گیاه پیشنهاد داده می شود.

کود میکرو المنت معدنی

کود میکرو المنت معدنی اولین آزمایشات در روسیه و مناطق اطراف آن که تأثیر مفید کودهای میکرو یا ریز مغذی را بر رشد و نمو گیاهان نشان می دهد ، در نیمه دوم قرن نوزدهم انجام شد. با این حال ، این کود ها پس از سال ۱۹۳۰ به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفتند ، اگرچه مقدار زیادی از داده ها در مورد اهمیت آنها برای افزایش بازدهی محصول قبلا جمع آوری شده بود. از جمله کشورهایی که به طور گسترده از کودهای میکرو استفاده کرده اند (عمدتا پس از سال ۱۹۴۰) ایالات متحده آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، سوئد ، جمهوری فدرال آلمان ، جمهوری دموکراتیک آلمان ، لهستان ، بلغارستان ، ایتالیا و ژاپن هستند.

از عنصر آهن موجود در کود برای رشد محصولات و تولید مواد غذایی ضروری استفاده می کنند. گیاهان آهن را به شکل کاتیون (Fe²⁺ ) خود جذب می کنند. آهن جز بسیار مهمی از واکنش های مرتبط با انتقال انرژی ، کاهش و تثبیت نیتروژن و تشکیل لیگنین است.

مولیبدن موجود در کود عنصر بسیار کمیابی می باشد که در خاک یافت می شود و برای سنتز و فعالیت آنزیم نیترات ردوکتاز مورد استفاده قرار می گیرد. مولیبدن برای انجام واکنش تثبیت نیتروژن همزیست توسط باکتری های ریزوبیا در ماژول های ریشه حبوبات حیاتی است. با توجه به اهمیت مولیبدن در بهینه سازی رشد گیاه ، خوشبختانه کمبود مولیبدن در اکثر مناطق زراعی کشاورزی نادر است.

عنصر بور موجود در کود در محلول های خاک به صورت آنیون BO₃⁻³ توسط گیاهان استفاده می شود. بور یکی از مهمترین ریز مغذی ها است که بر پایداری غشا تأثیر می گذارد ، بور از یکپارچگی ساختاری و عملکرد غشاهای سلول های گیاهی پشتیبانی می کند. علائم کمبود بور ابتدا در نقاط رشد گیاه ظاهر می شود و انواع خاصی از خاک ها بیشتر در معرض کمبود بور می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *