اول از همه، اجازه دهید در مورد چیزی روشن شویم: ما در ابتدای این مقاله به مربا اشاره کردیم، اما همیشه باید تفاوت اساسی مربای به خانگی و مارمالاد به را به خاطر بسپاریم. مارمالاد با مرکبات درست می شود، مربا را با هر نوع میوه دیگری درست می کنند.

چه مارمالاد باشد و چه مربا، امروز یاد می گیریم که چگونه یک مارمالاد طبیعی و خوشمزه درست کنیم، درست مثل مارمالادهای لازاری.

بیایید از میوه شروع کنیم: کدام نوع میوه را باید انتخاب کنیم؟ البته جواب همانی است که شما ترجیح می دهید. چند ترفند وجود دارد که به ما در انتخاب بهترین میوه ها برای تهیه مربای کامل کمک می کند:

میوه‌ها باید تازه، فصلی و رسیده باشند (فقط نه خیلی زیاد)، اگر میوه‌ای باکیفیت انتخاب کنید بهتر است. علاوه بر این، ترجیحاً میوه های ارگانیک را انتخاب کنید.

تهیه مربا یا مارمالاد بدون پکتین: میوه ها را تکه تکه کنید و همراه با شکر و آب در قابلمه بریزید. بگذارید با حرارت ملایم بپزد و درجه ضخامت مخلوط را بررسی کنید: زمان پخت به پایان می رسد زمانی که تمام آب تبخیر شده و مخلوط غلیظ می شود. به طور متوسط چند ساعت طول می کشد.

آماده سازی مربا یا مارمالاد با پکتین: با استفاده از پکتین، دستور پخت سریعتر خواهد بود، زیرا فرآیند غلیظ شدن فقط چند دقیقه طول می کشد. به هر حال گزینه های مختلفی برای استفاده از پکتین در دستور غذا وجود دارد: می توانید آن را از سوپرمارکت بخرید یا خودتان مخلوطی را در خانه تهیه کنید.

در مورد اول، با استفاده از پکتین پودری، پیشنهاد می‌کنیم به شدت از دستورالعمل‌های روی جعبه پیروی کنید، بسته به مقدار میوه‌ها و شکر، روش ممکن است متفاوت باشد. تهیه مخلوط پکتین در خانه راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید: کافی است یک کیلو سیب را با پوست (بهتر است از به) با آب و آب لیمو چند ساعت بجوشانید، سپس آب آن را صاف کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *