فواید خرمای ایرانی برای سلامتی غیرقابل شمارش است آنها منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف و همچنین منبع خوبی از انرژی، قند و فیبر هستند.

مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و روی در آنها یافت می شود.

آنها همچنین حاوی ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین A و ویتامین K هستند.

عمده ترین مناطق تولید خرما قصب در ایران عبارتند از: هرمزگان 21.6 درصد، خوزستان 17.6، بوشهر 13.4 درصد، کرمان 21.1 درصد، بلوچستان 12.2 درصد و فارس 12.3 درصد و مهمترین انواع خرما عبارتند از: پیارم، زاهدی، سایر، مضافتی. ، کبکاب، رطب، ربی، کلوته، شهابی.

طاهر عرضه کننده و صادر کننده 5 نوع میوه خرما می باشد:
این نوع خرمای ایرانی نرم و مرطوب با 15 تا 35 درصد رطوبت هستند.

 

این خرماهای بیضی شکل قهوه ای تا سیاه هستند آنها طعمی لطیف و غنی با نت های کارامل دارند. مشتریان ما از ذوب شیرین و نرم این خرمای خاص شگفت زده شده اند.

خرمای مضافتی در استان کرمان (بم، جیرفت، کهنوج، حاجی آباد، طبس) می روید. هر سال برداشت می شود و هیچ گونه مواد نگهدارنده یا افزودنی شیمیایی اضافه نمی شود.

خرماها بدون گلوکز هستند و عملیات حرارتی نشده و محصولی تازه، خام و باکیفیت تولید می کنند.

این نوع خرما سرشار از ویتامین B و سرشار از انرژی مورد نیاز روزانه است این در حالی است که به دلیل رنگ مشکی آن در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد.

اندازه خرمای مضافتی بین 2.5 تا 4.5 سانتی متر است و زمان برداشت آن اواسط مرداد است.

خرمای پیارم به دلیل داشتن بالاترین ارزش غذایی، مرغوب ترین خرمای جهان به شمار می رود و در جنوب ایران در استان هرمزگان کشت می شود و یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین انواع خرما می باشد گوشتی و نیمه خشک با 15 درصد رطوبت است.

رنگ این خرمای منحصربه‌فرد قهوه‌ای تیره است. خرمای پیارم پوست نازکی دارد و به دلیل قند پایین برای افراد دیابتی قابل قبول است.

با شروع فصل گرما، برداشت خرما از نخلستان ها آغاز می شود و زمان برداشت اواسط شهریور است.

توجه به کیفیت کالایی ارزشمند در تجارت بین المللی است که توانسته توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کند. رنگ نازک و قهوه ای تیره خرما با گوشت و پوست کاملاً چسبیده به هم ظاهر زیبایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *