هنگام انتخاب لامپ گازی تیر برق سعی کنید به درخشندگی که بر حسب لومن (lm) بیان می شود، توجه کنید. میانگین توان مصرفی لامپ های نوع گازی از 8 تا 12 وات می باشد. در عین حال، خروجی نور آنها با خروجی نور لامپ های رشته ای با توان 60-100 وات قابل مقایسه است.

امروزه طیف وسیعی از لامپ ها برای دستگاه های الکتریکی در بازار ارائه می شود. همه آنها به چند نوع اصلی تقسیم می شوند.

اول از همه، اینها لامپ های رشته ای، لامپ های هالوژن، لامپ گازی، لامپ های فلورسنت، لامپ های صرفه جویی در انرژی (لامپ های فلورسنت فشرده) هستند.

در عین حال، بسیاری از خریداران نمی دانند این نوع لامپ ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند. این مقاله به پر کردن این شکاف در دانش کمک می کند. هر یک از انواع لامپ ها را جداگانه در نظر بگیرید.

لامپ های معروف سالها استفاده می شود. اصل کار بر اساس تابش یک مارپیچ در هنگام عبور جریان الکتریکی از آن است. همزمان انرژی گرمایی و نوری تولید می شود. حفره لامپ یک لامپ گازی با گاز بی اثر، اغلب آرگون یا کریپتون پر شده است.

با توجه به این واقعیت که وقتی جریان الکتریکی از مارپیچ عبور می کند، ذرات تنگستن به تدریج از آن تبخیر می شود (مارپیچ از نظر قطر کاهش می یابد)، عمر مفید لامپ های رشته ای کوتاه است تا 1000 ساعت.

علاوه بر این، به دلیل تبخیر از مارپیچ و رسوب ذرات تنگستن بر روی سطح لامپ، لامپ های رشته ای در طول زمان شار نور را کاهش می دهند.

امروزه، لامپ گازی بهترین گزینه برای سازماندهی روشنایی نیستند، اما، با این وجود، همچنان محبوب هستند. یکی از ویژگی های متمایز بسیار مهم چنین لامپ هایی قیمت پایین آنها است.

ویژگی های اصلی لامپ های رشته ای که هنگام انتخاب باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از: قدرت، ولتاژ، اندازه پایه، اندازه و شکل لامپ.

قدرت لامپ گازی می تواند در محدوده 15 تا 300 وات بسیار متفاوت باشد، ولتاژ 127 ولت یا 220 ولت است (اغلب محدوده ولتاژ روی لامپ ها نشان داده شده است)، اندازه و شکل لامپ نیز می تواند هر نوع باشد.

در مورد اندازه پایه، محبوب ترین و پرکاربردترین آن E27 است (عدد به معنای قطر بر حسب میلی متر است). لامپ گازی با اندازه های پایه E14، E40، E12 و موارد دیگر نیز کاربرد خود را پیدا می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *