سیستم سازماندهی کلاسور من: خیلی ساده، دانش‌آموزان من همه جزوات کلاس درس را در یک کلاسور مرتب می‌کنند.

من کلاسور a4 را در کلاس درس خود در یک قفسه پشتی نگهداری می کنم. دانش‌آموزان مواد مربوط به واحد فعلی را در یک پوشه نگه می‌دارند و وقتی آن واحد تمام شد، مواد به کلاسور اضافه می‌شوند. اکثر روزها، دانش آموزان کلاسورهای خود را از قفسه در نمی آورند.

بنابراین، کلاسورها در شکل بسیار خوبی باقی می مانند. من خیلی سخت کار کرده ام تا مطمئن شوم که سیستم سازماندهی کلاسور من تا حد امکان آسان است.

من قبلاً از دانش آموزان می خواستم که کلاسورهای خود را در کمد خود نگه دارند. در نتیجه، کلاسورها اغلب از هم می پاشیدند یا تا پایان سال تحصیلی گم می شدند.

آنها را با وزن 14 گرمکن در کمد له می کردند یا دانش آموزان را از درزهای پلاستیکی می چیدند تا اینکه به ناچار باز شدند و به انبوهی از پلاستیک و مقوا تبدیل شدند.

من در واقع یک بار دیدم دانش آموزی از کلاسور خود به عنوان اسکیت برد استفاده می کند! من زمان زیادی را صرف تعمیر کلاسورها و ردیابی آنها کردم و متوجه شدم که دیگر انرژی ندارم.

ماندن کلاسورها در کلاس درس من باعث صرفه جویی در وقت من شده است و می توانم در طول روز مدرسه روی مسائل مهم تری تمرکز کنم.

برای سهولت فرآیند افزودن مواد به کلاسور، هر درس با شماره واحد و شماره درس در گوشه بالا سمت راست برچسب گذاری شده است.

قبل از اینکه به دانش‌آموزان اجازه دهم کلاسورهایشان را از قفسه‌ها بردارند، از آنها می‌خواهم که مواد واحد را مرتب کنند.

من همیشه به آنها یادآوری می کنم که کلاسور آنها باید مانند یک کتاب بخواند همه واحدها و درس ها به ترتیب زمانی خوانده می شوند. من از دانش آموزانی دارم که نامشان را روی ستون فقرات بنویسند تا کلاسورهایشان را خیلی راحت پیدا کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *