نقره یک عنصر شیمیایی با نماد Ag (از لاتین argentum، مشتق شده از پروتو-هندواروپایی h₂erǵ: “براق” یا “سفید”) و عدد اتمی 47 است. یک فلز انتقالی نرم، سفید و درخشان است.

بالاترین رسانایی الکتریکی، هدایت حرارتی و بازتابندگی هر فلز. این فلز در پوسته زمین به شکل عنصری خالص و آزاد (“نقره بومی”)، به عنوان آلیاژی با طلا و سایر فلزات، و در مواد معدنی مانند آرژانتیت و کلرارگیریت یافت می شود در این میان نگاهی به نقره فروشی اصفهان داشته باشیم.

بیشتر نقره به عنوان محصول فرعی پالایش مس، طلا، سرب و روی تولید می شود.نقره یک عنصر شیمیایی با نماد Ag (از لاتین argentum، مشتق شده از پروتو-هندواروپایی h₂erǵ: “براق” یا “سفید”) و عدد اتمی 47 است.

یک فلز انتقالی نرم، سفید و درخشان است. بالاترین رسانایی الکتریکی، هدایت حرارتی و بازتابندگی هر فلز. این فلز در پوسته زمین به شکل عنصری خالص و آزاد (“نقره بومی”)، به عنوان آلیاژی با طلا و سایر فلزات، و در مواد معدنی مانند آرژانتیت و کلرارگیریت یافت می شود. بیشتر نقره به عنوان محصول فرعی پالایش مس، طلا، سرب و روی تولید می شود. نقره از دیرباز به عنوان یک فلز گرانبها مورد توجه بوده است در این میان نگاهی به نگهداری زیتون برای مدت طولانی داشته باشیم.

فلز نقره در بسیاری از سکه های شمش، گاهی در کنار طلا استفاده می شود: در حالی که فراوانی آن از طلا بیشتر است، به عنوان یک فلز بومی بسیار کمتر است.

خلوص آن معمولاً بر اساس برمیل اندازه گیری می شود. یک آلیاژ خالص 94٪ به عنوان “0.940 خوب” توصیف می شود. نقره به عنوان یکی از هفت فلز دوران باستان، نقشی ماندگار در بیشتر فرهنگ های بشری داشته است.

نقره به غیر از ارز و به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری (سکه و شمش)، در پنل های خورشیدی، تصفیه آب، جواهرات، زیور آلات، ظروف و ظروف با ارزش بالا (از این رو اصطلاح “ظروف نقره”)، در تماس ها و رساناهای الکتریکی استفاده می شود در این میان نگاهی به نگهداری طلا در فویل آلومینیوم داشته باشیم.

در آینه های تخصصی، روکش پنجره ها، در کاتالیز واکنش های شیمیایی، به عنوان رنگ در شیشه های رنگی و در شیرینی پزی های تخصصی.

از ترکیبات آن در عکاسی و فیلم های اشعه ایکس استفاده می شود. محلول های رقیق نیترات نقره و سایر ترکیبات نقره به عنوان ضدعفونی کننده و میکروبیوسید (اثر الیگودینامیک) استفاده می شود که به بانداژها، پانسمان های زخم، کاتترها و سایر ابزار پزشکی اضافه می شود در این میان نگاهی به نقاشی با رنگ روغن داشته باشیم.

  • منابع:
  1. About: Silver
  • تبلیغات:
  1. تهیه پوشاک مناسب در بازار
  2. علائم خرابی رادیاتور چست
  3. آیا جیوه برای موارد بهداشتی استفاده می شود
  4. آیا برای جیوه جایگزینی هم وجود دارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *